hämilläni
23.12.2014
En oikeen tiiä mihin kategoriaan tää ois pitäny laittaa. Mun asia on vähän erikoinen ja se on vaikea selittää. Mä oon aina kiihottunu piiskaamisesta (ajatus tasolla) ihan pienestä pitäen. Oon aina ajatellu et se on ihan normaalia. Usein kun masturboin niin vantasioin piiskatuksi tulemisesta tai luen eroottisia tarinoita netistä kostien piiskausta. En kuitenkaan missään olosuhteissa haluaisi toteuttaa tätä fantasiaani. Olen kuitenkin aina ajatellut että tämä taipumus liittyy jotenkin sadomasokismiin. Nyt tänään luin sattumalta jostain netistä, että sadomasokismi luokitellaan sairaudeksi siinä missä fetissitkin. Eli olenko sairas?! Tää asia rupes vaivaamaan mua heti ku luin sen jutun. En siis haluaisi oikeasti joutua piiskattavaksi mutta kiihotun ajatuksesta että joku rankaisee minua ruumiillisesti kurittamalla. Pliis vastatkaa! Onks mun päässä jotain vikaa?? hämillään
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
Ungdomsinformatören Sanna Vastaa
23.12.2014
Hei! Kiitos kysymyksestäsi.
Sinun kysymyksesi on välitetty eteenpäin vastattavaksi Nuortenelämä.fi - Ungdomsliv.fi -palveluun. Heidän asiantuntijat ja nuorisotiedottajat vastaavat kysymykseesi. Vastaus on luettavissa kysymyksesi alla niin pian kuin saamme sen. Sekä kysymys ja vastaus tulevat näkymään Decibelin Kysy pois -palstalla ja Nuortenelämä.fi Kysyttävää-palstalla.
Terv. Nuorisotiedottaja Sanna
Hei,
Kiva, kun otit yhteyttä ja esitit kysymyksen, joka sinua mietityttää.
Ei sinun päässäsi ole mitään vikaa. Useimmilla ihmisillä on seksuaalisia fantasioita ja ne ovat mitä erilaisimpia. Osa fantasioista kuvastaa oikeita toiveita, osa on mielikuvituksen tuotetta, joita ei oikeasti haluaisi edes toteuttaa. Kaikenlaiset fantasiat ovat normaaleja eikä niistä tarvitse tuntea ahdistusta tai häpeää. Piiskaamiseen ja kurittamiseen liittyviä seksuaalisia fantasioita on monilla ihmisillä. Tämän oletkin varmaan huomannut lukiessasi eroottisia tarinoita.
Sadomasokismi tarkoittaa seksuaalisen nautinnon saamista valtaleikeistä tai kivusta. Fetisismi puolestaan tarkoittaa seksuaalista viehtymystä esineisiin tai materiaaleihin. Nykytietämyksen mukaan sadomasokismi ja fetisismi eivät liity mihinkään sairauteen tai mielenterveyden häiriöön. Suomessa ne on myös poistettu virallisesta tautiluokituksesta. Piiskaamiseen liittyvät seksuaaliset fantasiasi eivät tee sinusta millään tavalla sairasta. Voit nauttia niistä huoletta.
Lisää tietoa seksuaalisista fantasioista voit lukea näistä linkeistä:
http://www.vaestoliitto.fi/nuoret/seksi/mitaseksion/fantasiat/
http://ellit.fi/suhteet/seksi/seksuaalifantasiat-10-kysymysta
Mukavaa vuodenvaihdetta sinulle!
terveisin,
Maria - Nuortenelämä.fi