toinen erektio ongelmana
18.03.2020
Kun olen tullut, tyttöystäväni saattaa ehdottaa toista yhdyntäkertaa. Jos kuitenkin koitamme lyhyen tauon (30min) jälkeen, erektio tuntuu ikävältä ja sattuu. Toinen ejakulaatio saattaa kyllä onnistua mutta ei ole millään tavalla nautinnollista. Jos tauko on ollut pidempi (n. 8h) niin ongelmaa ei ole ollut. Asia ahdistaa minua, sillä olen kuullut että kaverini pystyvät tulemaan monta kertaa tuntiin ilman ongelmia. Yksi heistä sanoi, että jos mies on vähääkään viriili, pystyy se kahteen yhdyntään ilman mitään taukoja. Riippuuko tämä vain ihmisestä vai onko syytä huolestua? Mistä tämä mahtaisi johtua? Harmittaa, koska tyttöystäväni nauttii paljon yhdynnöistä, ja on sanonut, että vain yhdynnässä voimme olla riittävän lähellä toisiamme. Siksi hän haluaisi niitä monena iltana kahdesti peräkkäin.
kristiina annila

Kätilö ja seksuaalineuvoja Kristiina Vastaa
18.03.2020
Heippa,
Et todellakaan ole millään tavalla epänormaali etkä poikkeava etkä epäviriili, tai mitään muutakaan mitä olet kuullut. Todella harva mies pystyy todellisuudessa kahteen peräkkäiseen yhdyntään, ja vaikka pystyisikin, niin molemmilla kerroilla ei välttämättä siemensyöksyä tule. Siemensyöksy ja orgasmi ovat kaksi eri asiaa, ne vain usein tulevat samanaikaisesti. Orgasmi on parhaimmillaan äärimmisen voimakas tunne, eikä ole mitenkään outoa, että tunnet ettet ole valmis heti, tai että uusi yhdyntä pian tuntuu epämiellyttävältä.
Nykyään on kummallisia käsityksiä miehen seksuaalisista kyvyistä, ja ylipäätään media antaa oudon mallin siitä, millaista on hyvä seksi.
Sinun kannattaa avoimesti puhua tyttöystävällesi tästä. Kaikki ovat yksilöitä, ja seksistä nauttiminen on myös sinun oikeutesi, jolloin sinun ei pidä tehdä asioita joista et itse nauti. Voittehan olla yhdessä muilla tavoin pian yhdynnän jälkeen jos haluatte sitä molemmat. Yhtä tärkeää kuin sinun on ymmärtää kumppanisi toiveita, on hänen ymmärtää sinun toiveitasi.
Hyvää kevättä,
Kristiina, seksuaalineuvoja