Yllättävät siemensyöksyt yöllä
10.10.2022
Moi. Olemme nukkuneet poikaystävän kanssa useita kertoja yhdessä viime kuukausien aikana. Olemme molemmat alkaneet nukkua ilman vaatteita. Se on tuntunut kummastakin erittäin mukavalta. Mistä johtuu, että ihokosketuksen tunteminen illalla nukkumaan käydessä tuo aivan erityisen mukavan tunteen? Poikaystävä kokee, että hänen tekee sen takia mieli seksiä entistä enemmän. Johtuuko se ehkä siitä, että hän on saanut muutaman kerran yöllä siemensyöksyn? Olen herännyt siihen, kun hänen kovasta peniksestä on ruiskahdellut spermaa peppuani vasten. Onko normaalia, että hän ei itse ole herännyt siihen, eikä muista niistä mitään?
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
14.10.2022
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Pohdiskelit ihokosketusta sekä sitä miksi vaatteetta nukkuminen ja poikaystävän ihon tunteminen nukkumaan mentäessä tuntuu niin mukavalta. Yhtenä syynä voi olla rakkaushormonina tunnettu oksitosiini, jota alkaa erittyä aivoissa esimeriksi ihokosketuksen johdosta. Mielihyvän lisäksi oksitosiini lievittää myös stressiä. Tämä voi selittää osaltaan sen, miksi nukutte paremmin ilman vaatteita. Oksitosiini myös vahvistaa ihmisten välistä kiintymystä ja tästä syystä sitä kutsutaankin rakkaushormoniksi.
Mitä poikaystäväsi yöllisiin siemensyöksyihin tulee, liittyvät ne pojilla vahvasti murrosikään. Märkä uni voi joskus johtua seksuaalisesta unesta, mutta märkä uni voi johtua myös esimerkiksi kitkasta, vuodevaatteiden kosketuksesta, mutta märkiin uniin ei välttämättä liity mitään seksuaalista. Yönaikaiset erektiot pitävät peniksen kunnossa ja siksi ne jatkuvat miehillä koko elämän läpi. Useimmiten siemensyöksyt yöllä vähenevät poikien varttuessa.
Kysyit onko normaalia, että poikaystäväsi saattaa herätä aamulla eikä muista saaneensa siemensyöksyn? Tämä on täysin normaalia. Joskus yöllisen siemensyöksyn voi huomata esimerkiksi vain lakanasta tai alushousuista, joihin on erittynyt siemennestettä. En osaa vastata siihen tekeekö poikaystäväsi enemmän seksiä märkien uniensa vuoksi vai miksi. Osaltaan varmasti myös ikä vaikuttaa sekä seura; hormonitoiminta on iässänne vilkasta ja erektioita tulee useasti. Poikaystäväsi varmasti myös pitää sinusta kovasti, mikä itsessään vaikuttaa varmasti halukkuuteen.