kiusallinen ongelma
18.06.2021
Olen tyttö. Kun saan orgasmin, jostain sukuelimistäni tulee yleensä aika iso määrä melko hajutonta ja väritöntä ”vettä”. Mietin että voiko se olla laimeaa pissaa? Miten sen saa loppumaan ja pitäisikö mennä lääkäriin? Ärsyttää kun ainut paikka missä voin masturboida on suihku… Ja miten muka voisin ikinä harrastaa seksiä pojan kanssa kun pissisin sen sukuelimille ja kastelisin sängyn?!
kristiina annila

Kätilö ja seksuaalineuvoja Kristiina Vastaa
22.06.2021
Heippa!
Ei syytä huoleen. Kuvaamasi juttu  on siis ns naisen ejakulaatio, vähän kuten miesten siemensyöksy.  Sitä kutsutaan myös squirttaamiseksi.
Naisella on niin kutsutut Skenen rauhaset,  joista kyseinen neste tulee, ja e voi tulla ulos virtsaputken kautta. Virtsa saattaa joskus olla hiukan mukana koska se tulee juuri virtsaputken kautta. Siinä myös syy, miksi sitä usein hävetää ja pelätään turhaankin. Mikään uusi juttu tämä ei ole, vaan asiasta tiedettiin jo 200-luvulla ennen ajanlaskua, ja todettiin jo silloin, että nainen saattaa tuottaa jopa enemmän nestettä kuin mies.
Usein tämä tapahtuma liittyy orgasmiin, mutta jotkut naiset kykenevät tuottamaan nestesuihkun vain halutessaankin. Ejakulointi kertoo myös siitä, että saamasi nautinto on äärimmäisen voimakas kokemus.  Lyhyessä nopeassa kiihottumisessa sitä ei useinkaan tule.
Tämä on asia, jota turhaan pelätään ja hävetään. Aluksi se on hämmentävää, mutta voi parhaimmillaan olla lisää nautintoa tuova ihana asia seksielämässä. Useimmat miehet pitävät ilmiötä valtavan kiihottavana ja kauniina. SE, ettei tiedetä mistä on kyse, on useimmin se juttu mikä hämmentää.  Näitä ejakulaatioita ei varsinaisesti voi saada loppumaan mitenkään. Mutta kyseessä on siis ihan normaali asia, josta vain liian vähän puhutaan. Kerro rohkeasti asiasta kumppanillesi ja nauttikaa kyvystäsi! Sänkyyn voi laittaa suojaksi paksun pyyhkeen.
Voit myös tutustua itse näihin "suihkuihin", masturboimalla peilin edessä, niin näet miten tämä suihku tapahtuu. Sekin voi helpottaa häpeän väistymistä.
Terkuin, Kristiina, seksuaalineuvoja