mistä tiedän pojan pitävän minusta?
14.01.2018
Olen miettinyt tätä kauan joten ajattelin kysyä täältä. Olen ollut jonkin aikaa ihastunut poikaan, jolla on sellainen "luokan pelle" maine ja hän käyttäytyy erillailla minua kohtaan. Onko hän ihastunut minuun? Hän on käyttäytynyt esim näin:
-tuijottanut. Olen nähnyt omin silmin pari kertaa tai uskon ainakin niin, ja kaverit ovat nähneet kerran
-"kiusoitellut". Varastellut kyniäni, koskenut hiuksiini,tökkinyt yms
-ollu myös kiltti esim nosti kerran reppuni kun se tippui penkistä(yleensä ei tee sellasta)
-esim paritansseissa hänen ilmeestään näki että hän nautti tilanteesta.
Olisi kiva että tähän vastattaisiin pian.. ihastunutjälleenkerran
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
24.01.2018
Hei ”ihastunutjälleenkerran”!
Kiitos kysymyksestäsi. Mukava kuulla, että olet ihastunut. Se tuntuu varmasti ihanalta. Pohdit, voisikohan poikakin olla ihastunut sinuun. Kertomasi perusteella hän saattaa hyvinkin pitää sinusta. Ihastuminen monesti näkyy juuri tuollaisena toisen katseluna ja kiltteinä tekoina. Myös kertomasi kaltainen kiusoittelu on usein merkki siitä, että on kiinnostunut toisesta. Toisen ihmisen tunteista ei kuitenkaan voi varmuudella tietää pelkän käyttäytymisen perusteella. Yksi varma keino asian selvittämiseksi on kysyä suoraan pojalta itseltään, onko hän ihastunut sinuun. Sitä ei toki ole pakko tehdä heti, vaan voit aluksi tutustua häneen paremmin.
Voit lähestyä poikaa kasvotusten tai vaikkapa viestillä sosiaalisessa mediassa. Voit esimerkiksi hakeutua hänen seuraansa koulussa, jutella ja olla ystävällinen. Yleensä jo pelkkä juttelu ihan tavallisista asioista, kuten omista mielenkiinnon kohteista, kouluruuasta tai viikonloppusuunnitelmista, on hyvä tapa tutustua. Jutteluhetkien avulla usein selviää, onko toinen kiinnostunut juttelemaan ja viettämään aikaa yhdessä enemmänkin. Jos olet todella rohkea, voit myös ehdottaa pojalle jotain molempia kiinnostavaa tekemistä. Se voi olla vaikkapa jonkin pelin pelaamista tai luistelua – ihan mitä itse tykkäätte tehdä. Tekemisen lomassa juttelukin usein sujuu ja toiseen tutustuu pikkuhiljaa kuin huomaamatta. Erityisen tärkeää tutustumisessa on, että uskaltaa olla oma itsensä ja toimia niin kuin itsestä tuntuu parhaalta.
Kun olette tutustuneet toisiinne, myös omat tunteet selkeytyvät itsellenne paremmin. Jos olet oikein rohkea, voit sitten kertoa omista tunteistasi pojalle ja kysyä, mitä hän puolestaan tuntee sinua kohtaan. Parhaassa tapauksessahan molemmat tykkäätte toisistanne ja voitte epäröimättä jatkaa tutustumista entistä paremmin. Sitten voitte halutessanne ottaa puheeksi seurustelunkin. Joskus voi myös käydä niin, ettei tunteilleen saa vastakaikua, mutta sitten on ainakin yhtä kokemusta rikkaampi. Ihastuksia tulee kyllä lisää ja varmasti löydät jonkun mukavan, sinusta pitävän pojan, jonka kanssa on hyvä olla. Tsemppiä kuitenkin tämän ihastuksesi kanssa, toivotaan että pääsette tutustumaan paremmin ja tunteenne kohtaavat. MLL:n Nuortennetistä ja Demin sivuilta saat lisää tietoa ihastumisesta ja aloitteen tekemisestä. Seurustelusta voit lukea lisää Nuortenelämä.fi-verkkopalvelumme Elävää elämää -tietoalueelta.
Ihania tutustumishetkiä sinulle ja hänelle!
Terveisin, Riina – Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.