Nuuska
16.03.2018
mo oon nyt käyttäny semmose 3 vuotta nuuskaa ja tupakoinu enimäksee nuuskaa semmosen 1 kike 1.5 päivää nii mä aattelin lopettaa nii sitä kysyn et kannaatks lopettaa seinää vai alkaa syömää jotai nikotiini purkkii yms emt joo siin se oli hahaebinjuddu
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
27.03.2018
Hei ja kiitos viestistäsi.
Hienoa, kun pohdit nuuskaamisen ja tupakoinnin lopettamista. Niiden kummankin käyttämisellä on terveysriskejä.
Nuuskaamisen ja tupakoinnin lopettaminen on päätös. Jokaisen kohdalla tulee tietysti vähän erilaisia tuntemuksia. Jotkut tarvitsevat lopettamisen tueksi purkkaa tai muita lopettamista helpottavia valmisteita. Joillekin päätös lopettaa riittää ja eivät tarvitse mitään muita lopettamista helpottavia valmisteita. Joillakin vierotusoireet ovat voimakkaampia. Ne kuitenkin ovat ohi meneviä ja lieventyvät vähitellen.
Suosittelen sinua tutustumaan tupakoinnin ja nuuskaamisen lopettamiseen esimerkiksi www.stumppi.fi-sivulla. Kyseiselle sivulle on koottu paljon hyvää aineistoa, erityisesti tietoa lopettamisen terveysvaikutuksista. Ne ovat huomattavia. Kyseisellä sivulla terveydenhuollon ammattilaiset neuvovat myös tarvittaessa.
Tsemppiä lopettamiseen. Se voi olla alussa hankalaa, mutta kun olet tehnyt päätöksen lopettaa, niin se on suurin askel.
Terveisin, Mika - Nuortenelämä.fi