orgasmi
01.11.2021
Mitä pillussa tapahtuu orgasmin aikana? Onko naisen ja miehen mahdollista saada orgasmi yhtä aikaa, ja jos on niin onko se erilaista kuin eri aikaan tulevat orgasmit?

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
02.11.2021
Hei,
Miltä orgasmi tuntuu on hyvin yksilöllistä ja ihmiset kokevat ja tuntevat orgasmin eri tavoin, mutta orgasmia kuvaillaan usein hyvin miellyttävänä tunteena, jolloin ihminen voi kokea huimausta, voimakasta riemun ja helpotuksen tunnetta, euforiaa sekä kehon lihaskouristuksia (esim. emättimen ja peräaukkoa ympäröivien lihasten nopeita ja rytmikkäitä supistuksia).
Ei ole kovin epätavallista että molemmat laukeavat samaan aikaan. Joskus se tulee aivan luonnollisesti, kun taas joskus se saattaa vaatia vähän työtä. Mahdotonta se ei kuitenkaan ole. Itse orgasmi ei välttämättä tunnu erilaiselta vaikka se tapahtuisi yhtä aikaa kumppanin orgasmin kanssa.
Terveisin
Tessi