Orgasmit yhtä aikaa
02.02.2023
Onko mahdollista, että sekä tyttö että poika saisivat orgasmin samaan aikaan? Onko siinä kyse puhtaasta sattumasta, jos niin kävisi, vai voiko siihen itse vaikuttaa? Olisiko yhtäaikainen orgasmi vielä parempi?
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
02.02.2023
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Pohdit kysymyksessäsi sitä onko tytön ja pojan mahdollista saavuttaa yhtäaikainen orgasmi ja jos on, niin onko kyse sattumasta? Kuten jo itsekin arvasit, yhtäaikaisen orgasmin saavuttaminen ei ole välttämättä arkipäiväisintä seksielämän toimintaa tai itsestäänselvyys. Se ei kuitenkaan ole mahdotonta, eikä kyse kaikissa tapauksissa ole sattumastakaan.
Joskus toki niin voi käydä kuin vahingossa, että molemmat sattuvat saavuttamaan nautinnon huippunsa samaan aikaan, mutta useimmiten asian eteen täytyy vähän itsekin nähdä vaivaa. Varmasti suurin asia mitä pari voi tehdä yhteistä orgasmia hakiessaan, on kommunikaatio. Kommunikaatio jo ennen seksiä, mutta etenkin seksiä harrastettaessa. Parin molempien osapuolten tulee olla tietoisia siitä, missä vaiheessa kumppani tilanteessa on. Onko hän lähellä huippua vai kaukana siitä?
Ilman kommunikaatiota käy helposti niin, että toinen voi kiihdyksissään kiihdyttää itsensä jo lähelle orgasmia, kun toinen on vielä vasta heräämässä haluineen. Kommunikaation avulla molemmat pystyvät kertomaan toiveitaan esimerkiksi siitä, että toinen hiljentäisi tahtia että toinen ehtii mukaan tahtiin. Toiveita voi myös esittää esimerkiksi siitä, kuinka toivoo toisen koskettavan juuri sillä hetkellä, että se tukisi nautintoa ja tässä tilanteessa yhteistä päämäärää eli yhteistä orgasmia.
Yhteistä orgasmia metsästettäessä on myös suureksi eduksi, mikäli molemmat tietävät itse, mikä kiihottaa ja tuntuu erityisen hyvältä ja mikä ei. Tässä auttaa masturbointi, jonka avulla omasta kehostaan voi oppia paljon. Se, mistä tykkää, on myös hyvin tärkeää kertoa, näyttää tai opettaa omalle kumppanille, jotta hän tietää mikä toimii ja mikä ei. Vahvoista lantionpohjalihaksista voi myös olla hyötyä yhteisiä nautinnonhuippuja etsittäessä: niitä kontrolloitaessa kumpainenkin voi hivenen pidättää orgasmin tuloa tai tarvittaessa myös kiihdyttää itseään tulemaan nopeammin.
Yhtäaikainen orgasmi voi olla molemmista kiehtova ja miellyttävä kokemus, mutta mikään muu orgasmi ei ole sen vähäpätöisempi. Monet ihmiset nauttivat myös toisen ihmisen nautinnon näkemisestä, esimerkiksi siten, että toisen orgasmin seuraaminen voi siivittää omankin nautinnon loppuun asti. Seksi voi olla myös hyvin nautinnollista, vaikka orgasmia ei saisikaan. Orgasmia ei kannata jahtaamalla jahdata sillä se kaihtaa helposti stressiä, jännitystä tai paineita. Niitä helposti syntyykin siitä, jos asettaa itselleen tai toiselleen orgasmitavoitteita. Tärkeintä on kuitenkin läheisyys ja kehollinen kohtaaminen.
Yst.terv. Stinke