Pissihätä keskeyttää itsetyydytyksen
20.12.2022
Harmittaa ja ihmetyttää miksi minua alkaa aina pissittää, kun kokeilisin itsetyydytystä. Pippeli jäykistyy nopeasti ja sen koskettelu tuntuu hyvälle. Tunne muuttuu vielä paremmaksi, mutta sitten tulee ihmeellisesti pissihätä. Se on tullut jonkun kerran, vaikka olen juuri käynyt pissillä. Mikä minussa on vikana? Ei kai itsetyydytyksen kuuluisi tällä tavalla mennä?
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
28.12.2022
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Et ole kuvailemasi tilanteen kanssa yksin. Myös moni muu peniksellinen on tuntenut pissahätää seksuaalisten tilanteiden keskellä. Pissahädän tuntemus esimerkiksi itsetyydyttäessä voi johtua eturauhaseen osuvasta stimulaatiosta. Mikäli eturauhanen turpoaa, voi se tuntua virtsarakossa esimerkiksi paineen tunteena, joka puolestaan saa sinut kokemaan pissahätää. Tämä on kuitenkin normaalia eikä siitä kannata tai tarvitse huolestua.Toisaalta kuvailemasi tilanne saattaisi liittyä orgasmin eli siemensyöksyn tuloon ja näin ollen liittyy myös yllä olevaan selitykseen eturauhasesta. Joskus kiihottumisen tunne saattaa sekoittua pissahädän tunteisiin. Mikäli haluat kokeilla kummasta on kyse (pissahädästä vai tulevasta ejakulaatiosta), voit kokeilla tyydyttää itseästi esimerkiksi vessassa, vessanpöntön päällä. Mikäli tulossa olisikin ihan oikeasti virtsaa, saat sen helposti siivottua ilman sotkua.
Muistathan, että myöskään itsetyydytyksessä mihinkään paikkaan ei tulisi sattua. Mikäli asia häiritsee sinua kovasti tai huomaat että myös muuten sinulle alkaa aiheutua virtsaamisesta ongelmia, kuten koet esimerkiksi kirvelyä tai epätavallisen usein tarvetta virtsata, on syytä hakeutua terveydenhoitajan vastaanotolle.
Terv. Stinke