Valumisongelma
13.12.2022
Pystyykö sperman valumista pikkuhousuille poiksystävän kanssa seksin harrastamisen jälkeen välttämään? Jos pystyy, niin onko siihen mitä keinoja? Ja onko mahdollista estää spermalastin tulo emättimeen ilman kondomin käyttöä?
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
14.12.2022
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Naisen anatomia on sen kaltainen, että mikäli mies laukeaa naisen sisälle, on spermaa miltei mahdotonta saada täysin valutettua kerralla pois. Mikäli asia häiritsee sinua kovasti, on hyvä heti seksin harrastamisen jälkeen kipaista kiireesti vessaan. Vessanpöntöllä istuessa asento on sen kaltainen, että suurin osa nesteestä pääsee kuitenkin valumaan pois. Myös peseytyminen auttaa ja se onkin on tärkeää aina jokaisen seksikerran jälkeen.
Mikäli sperman valuminen on silti runsasta, voit harkinnan mukaan käyttää pikkuhousunsuojia. Tämä ei kuitenkaan jatkuvasti ole suotavaa. Pikkuhousunsuoja imee kyllä tehokkaasti sperman jäänteet, mutta spermalla on eri ph kuin emättimessä. Tällöin lopputuloksena saattaa olla hautuneet genitaalit sekä hiivatulehdus. Voit siis esimerkiksi kiireessä asettaa pikkuhousunsuojan, odottaa että suurin osa nesteistä on valunut suojalle. Sitten peset alapään uudestaan, otat pois suojan tai vaihdat uuteen.
Vaihtoehto on tietenkin myös se, että mies laukeaa jonnekin muualle; pyyhkeeseen tai sinun suostumuksellasi esimerkiksi jollekin muulle kehonosalle, josta se on helppo pestä seksin jälkeen pois ilman valumisongelmia. Muutoin kondomi on miltei ainoa keino, jollei mies ole perehtynyt tantraseksiin. Osa tantraseksiä harjoittaneista hallitsee hyvin kehonsa, jolloin he kykenevät saamaan orgasmin ilman siemensyöksyä. Niin kutsutut PC-lihakset säätelevät virtsaamista sekä siemensyöksyä ja ne ovat häntäuun ja peniksen tyven välisellä alueella. Mikäli näitä lihaksia mies supistelee hyvin voimakkaasti siemensyöksyä lähestyessään, voi hän estää siemensyöksyn. Tämä vaatii kuitenkin paljon perehtymistä ja asialle vihkiytymistä.
Terkuin Stinke