Yhdynnän toteutus
13.12.2022
Olen miettinyt yhdyntää. Miten mies voi liikutella pippeliään edestakaisin, jos naisen pimppi puristaa sitä? Tuntuu äkkiseltään vaikealta, ja miten se niin ihanalle voi tuntua niin kuin sen sanotaan olevan? Miten siis pippeli voi liikkua pimpissä?
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
13.12.2022
Hei ja kiitos kysymyksestäsi.
Naisen emätin on joustava ja venyvä elin. Emätin laajenee ja kostuu, kun pimpillinen kiihottuu seksuaalisesti. Mikäli esileikkiä on ja naisella on aikaa kiihottua, sitä enemmän emätin laajenee. Mikäli siis puhumme tavanomaisen kokoisista elimistä (pimppi ja penis), ei kostuneella ja kiihottuneella pimpillä ole liian suurta tai tukalaa puristusvoimaa, kun penis tulee sisään.
Tietenkin on poikkeuksia; joskus liian suuri penis kohtaa tiukan emättimen ja joskus elimetkin voivat olla keskenään niin sanotusti epäsopivat siten, että penis suurudessaan ei mahdu sisään tai sattuu. Tällaisissa tilanteissa rentous, erilaiset asennot sekä liukasteen suuri määrä voivat auttaa. Täytyy myös pitää mielessä, että yhdyntä ei ole ainut nautinnollinen tapa seksin harrastamiseen.
Joskus pimpillinen voi myös kärsiä erilaisista tiloista, kuten vaginismista eli emätinkouristuksista. Tällöin penistä, tamponia tai esimerkiksi sormea ei voi viedä pimpin sisään sillä emätin vastustaa tekoa vahvasti. Oireyhtymä on moniulotteinen ja tarvitsee useimmiten hoitoa.
Pimpillisten elimien koko, muoto ja ulkonäkö vaihtelevat laajasti sekä myös lantionpohjalihasten kunto tai niiden lihaksiston käyttäminen seksin aikana. Lantiopohjalihaksia supistelemalla pimpillinen voi puristaa penistä seksin aikana. Useimmiten tämä tuntuu kuitenkin useimmista miehistä mukavalta.
Mikäli nainen on kiihottunut, emätin on laajentunut sekä riittävän kostea, ei peniksellä tulisi normaalitilanteessa olla ongelmia liikkua emättimen sisällä. Liikkua voi eri tavoin; mies on esimerkiksi liikuttaa lantiotaan eri tavoin, jolloin penis liikkuu eri tavoilla. Penistä voi liikuttaa edes takaisin tai esimerkiksi sivuttain. Nainen voi myös liikkua penistä vasten hyväksi kokemallaan tavalla. Peniksellinen sekä pimpillinen voivat myös yrittää löytää saman, yhteisen liikkumisen rytmin. Molemminpuoleinen halu tekee useimmiten seksistä molemmille miellyttävän kokemuksen.
Mikäli yhdyntä sattuu, on yhdyntä hyvä lopettaa heti.
Terv. Stinke