Ensisuudelma
16.11.2017
Moi! Mulla ois hyvä tilaisuus saada ensisuudelma:) mutta mua pelottaa että teen jotain väärin.. ja sit se aattelee et oon joku amatööri:D mitä pitäis tehä? En tiedä..

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
23.11.2017
Hei,
Se on melko tavallinen pelko kun on nuori (tai vanhempi..) että pelkää että joku toinen ajattelee että on kokematon jos ei heti "tee oikein". Mutta tämä on oikeastaan aivan turha pelko. Oikeastaan ei ole olemassa mikään "oikea" tapa suudella, vaan kaikki tekevät vähän eri tavoin.Jotkut suutelevat suu kokonaan kiinni, jotkut taas suu auki tai kielellä.
Hyvä tapa aloittaa on ottaa todella rauhallisesti (suudelman pitäisi olla rauhallinen, turbo-suutelu on yleensä epämukavaa). Kun ihminen haluaa vaikuttaa kokeneelta on aika yleistä että ajattelee että kaiken pitäisi tapahtua nopeasti jotta vaikuttaisi siltä että "osaa", mutta suutelemisessa tämä on huono idea. Ottakaa siis rauhallisesti, aloittakaa molemmat suu kiinni. Kun huulenne kohtaavat niin pysykää hetken ihan paikoillanne. Tämän jälkeen voitta taas liikuttaa huulenne aavistuksen. Yritä löytää kumppanisi rytmin ja vastata samalla tavalla. Jos intensiteetti on liian kova voit perääntyä hieman ja samalla viestität että "nyt menee liian lujaa, hellitä vähän".
Suutelemisessa on sama juttu kuin seksissä yleensä - hyvä kumppani on se joka osaa lukea toisen kehonkieltä. Älä ota paineita vaikka eka kerta ei ole täydellinen - jos kumppani on sen arvoinen niin teillä on aikaa oppia ja kehittää tätä taitoa yhdessä.
Onnea matkaan!!!
Haleja
Tessi