Ihastunut
27.02.2018
Olen siis 03/15 vuotias ja olen puhunut vähän aikaa yhden pojan kanssa snapchatissa ja aluksi hän oli tosi mukava, kiltti vastasi aina kunnolla kun kysyin jotain ja kehui minua ja minä menin mukaan siihe olin hänelle kiltti ja vastasin hänelle myös kunnolla ja itsekkin kehuin häntä monesti. Nyt on tiistai ja hän oli viimeksi torstaina samanlainen kuin yleensä ja torstain jälkeen hän ei enää puhunut kunnolla minulle, tai siis kyllä hän vastasi jos kysyin jotain mutta ei yhtä kunnolla niinkuin aikasemmin ja aloin lauantaina ihmetellö mikä hänellä on tai että miksi hän on tuonlainen ja no jatkoin samaan malliin eli normaalisti puhuin hänelle ja niin mutta hän oli vähän outo eikä vastannut kunnolla ja jos kysyin snapchatissa yleensä "mitä kaikki tekee" hän vastasi mutta nykyään hän ei vastaa ja no minä luulin alussa että hän olisi ehkä kiinnostunut tai jotain mutta nyt tuntuu siltä että hän ei ole ja minä olen jo ihastunut häneen ja en saa häntä pois mielestäni, hän asuu siis samassa kaupungissa ja on minua 2vuotta vanhempi, ja nyt en tiedä mitä minun pitäisi tehdä tässä tilanteessa pitäisikö jatkaa ihan normaalisti vai vaan yrittää unohtaa hänet vaikka se olisi nyt ihan mahdotonta hän on mielessäni 24h päivässä ja pitäisikö minun kertoa hänelle että olen ihastunut häneen vai? Olen puhunut hänen kanssa vähän yli 2viikkoa. Tuntuu siltä että jos kertoisin hänelle tunteistani hän yrittäisi pysyä kaukana minusta, Mutta nyt haluasin tietää mitä mieltä te olette...? Surullinen

Nuorisotiedottaja Liselott Vastaa
01.03.2018
Hei!
Voi, ainahan tämä ”tykkääkö hän minusta”-vaihe on vaikea, vaikka kuinka vanha ja kokenut olisi. Aina jää miettimään mitä hän aikoo, mitä hän tarkoitta, mitä hän haluaa… Ja näinhän kuuluukin olla. Se on luonnollinen vaihe rakkauselämää, ja joskus mietin kyllä että olisiko yhtä ihanaa sitten kuin hän vastaa myönteisesti jos ei tätä jännitystä olisi ollut. Joten vaikka se saattaa tntua tällä hetkellä kurjalta, niin tämäkään vaihe ei ole turha.
Yleensä ihmisiltä on kuitenkin vaikea uskaltaa kysyä suoraan tässä vaiheessa miltä heistä tuntuu. He tietävät – kuten sinäkin varmasti tiedät – ettei muita keinoja olikeastaan ole kuin kertoa, mutta rohkeutta saattaa olla vaikea löytää. Voi muuten olla rohkea ihminen, mutta yhtäkkiä ei uskalla tehdä mitään. Sen takia suuri osa ihmisistä samassa asemassa jättää tekemättä mitään, ja se johtaa usein siihen että ei mitään tapahdu. Koko juttu vain kuolee itsestään. Esimerkiksi jos sinä lakkaisit ottamasta yhteyttä häneen (snapchatin kautta) just sen takia ettei hän ole vastanut ”kunnolla”, niin luultavasti hänkään ei ota yhteyttä sinuun, ja pian ette puhu ollenkaan. Vaikka hänen mielestä hän ei olisi käyttäytynyt oudostikaan, niin hänen tulkkauksensa sinun käyttäytymisestä voi silloin olla että sinä et ole enää kiinnostunut hänestä, ei edes kaverina. Ja tietysti hän ei ota yhteyttä sinuun silloin.
Jos olet rakastunut häneen, niin et varmasti halua jättää koko asiaa tässä vaiheessa? Yksi vaihtoehto on tällöin kerätä rohkeuttasi ja kysyä suoraan mitä hän meinaa sinun kanssasi. Tietysti voit jatkaa kuten ei mikään olisi viallaan, ja vähän riippuen kuinka henkilökohtaisia te olette olleet viesteissäsi se saattaa olla hyvä vaihtoehto. Näiden vaihtoehtojen välimuoto voisi olla kysyä häneltä onko hän kunnossa, kun on vastannut viestiisi niin lyhyesti viimeaikoina. Tällöin annat hänelle mahdollisuuden selittää – joko niin että hän kertoo ettei olekaan kovin kiinnostunut, tai kertoo että hänellä on ollut paljon muuta.
Vaikka hän jättäisi kokonaan vastamatta, tai vastaisi ettei ole enää kiinnostunut niin se ei silti tarkoitta että sinussa olisi mitään vikaa. Rakkaus on usein just sitä että tavataan -> yritetään -> jonka jälkeen todetaan joko että YES – tämä homma toimii, tai EI – tämä ei sovi mulle. Muista joka tapauksessa että olet täydellinen just sellaisena kuin olet, eikä sinun tarvitse muuttua kenenkään takia.
Pidetään peukkuja mitä ikinä tapahtuisikaan.
Haleja
Liselott