Tunteet
18.02.2018
Moi!
Oon ite tyttö ja oon säätänyt / ollut juttua yhen tytön kanssa jostain marraskuusta asti . Kummallakaan ei oo ollut mitään vakavaa just parisuhdetta tai tällasta mielessä eikä kunnon ihastumisen tunnetta. Nyt on alkanu tuntuu siltä että saatan olla pikkasen ihastunu tähän tyyppiin. Oon puhunu senki kaa tästä ja se sano et hällä ei oo isoja tunteita mua kohtaan. Mitä mun pitäs tehä? On tosi ihanaa olla tän ihmisen kanssa, mut voiko tää päättyy hyvin? heheemt

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
14.03.2018
Hei,
Anteeksi ihan kauheasti siitä että olet joutunut näin kauan odottamaan vastausta meiltä.
Saattaa olla että tilanne on jo nyt aivan eri mitä se oli silloin kun lähetit kysymyksen, mutta vastaan joka tapauksessa. Jos liikutte samassa kaveriporukassa tai ootte muuten ystäviä se saattaa toisaalta hieman vaikeuttaa tilannetta, ja toisaalta se voi olla hyvä asia.
Siinä mielessä se voi olla positiivista että tunnette jo ehkä toisenna aika hyvin, ja tämän takia uskallatte ehkä puhua aika avoimesti asioista. Ja siltähän se vaikuttaa ainakin tähän mennessä. Joskus se saattaa tulla vähän yllärinä että joku ihminen jota on siihen saakka nähnyt ainoastaan kaverina kertoo että tunteet ovatkin hieman syvemmät. Kirjoitat attä olet hänelle kertonut ihastumisestasi, ja hän vastasi silloin ettei hän tunne samalla tavalla. Ja saattaa olla että hän juuri sillä hetkellä ei ollut ajatellut koko asiaa sen enempää. Mutta yleensähän kun saa tietää että joku on kiinnostunut niin rupeaa itsekin vähän miettimään asiaa - millaista olisi olla hänen kanssa?. Ja silloin saattaa ihastumisen tunteita syntyä vaikka niitä alunperin ei olisi ollut. Jos jotain on joskus tapahtunut teidän välillä niin mielestäni kuulostaa ainakin siltä että jonkinlaista kiinnostusta löytyy.
Haittapuoli siitä että kiinnostuu kaverista voi olla se, että mikäli hän ei tunne samalla tavalla niin se saattaa vaikeuttaa kaverisuhdetta. Tämän takia kannattaa joko olla varovainen - tai kertoa asiasta aivan avoimesti (kuten sinä olet tehnyt). Silloin asiasta voi kuitenkin keskustella, ja voidaan sopia jatkaa pelkästään kavereina mikäli toinen ei tunne samalla tavalla.
Tottakai asia voi päättyä hyvin, On kuitenkin hyvä muistaa että kukaan ei pysty päättämään tunteistaan, ei siis ole mahdollista päättää keneen rakastuu, vaan se tapahtuu itsestään. Voit kuitekin olla ylpeä itsestäsi kun uskalsit kertoa hänelle, ja nyt ei voi muuta kun seurata tilannetta ja odottaa parasta.
Haleja
Tessi