yhdyntä kolmestaan
30.11.2020
Moi! Onko olemassa kuinka monta asentoa, jossa kaksi miestä voi olla samaan aikaan yhdynnässä naisen kanssa? Voivatko miehet työntää peniksensä yhtä aikaa emättimeen ja peppuun, vai pitääkö rytmi olla sellainen, että kun toinen työntyy sisään niin toinen on juuri silloin ulkona.

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
07.12.2020
Hei,
Valitettavasti uskon kuvailemasi (double penetration) olevan huomattavasti yleisempää pornoleffoissa kuin todellisuudessa. On vaikeaa toteuttaa yhdyntää siten, että kaksi penistä ovat koko ajan samaan aikaan naisen emättimessä ja peräaukossa. Yhdynnän aikana halutaan usein vaihtaa asentoa jollain tavalla, mutta siitä tulee aika vaikeaa, koska mahdollisuudet asennon vaihtamiseen ovat rajalliset.
Siinä tapauksessa tämä voi olla ajankohtaista, jos kaksi miestä ja yksin nainen haluavat kaikki tehdä sitä. Tällöin on toivottavaa, että kaikki tuntevat olonsa sen verran mukavaksi toistensa seurassa, ettei se haittaa, vaikka se olisi hieman kömpelöä välillä.
Anaaliseksissä tulee AINA olla varovaisempi kuin vaginaalisessa seksissä. Ei voi olettaa, et siinä voi olla sama tahti tai intsensiteetti kuin vaginaalisessa seksissä – vaan  vastaanottaja määrittää AINA tahdin sekä työntymisen sekä tahdin suhteen. (Poikkeuksena on pornoleffat, mutta niissä näyttelijät käyttävät useimmiten puudutusainetta.) Aina, kun on kyse anaaliseksistä, tulee käyttää paljon liukuvoidetta ja on peseydyttävä, jos aikoo vaihtaa vaginaaliseen seksiin tai suuseksiin sen jälkeen, kun on harrastanut anaaliseksiä.
Vaihtoehtoja on enemmän vaginaalisessa seksissä ja suuseksissä. Silloin on helpompi vaihtaa asentoa, eikä ole samaa riskiä, että jotain sattuisi.
DP (double penetration) ei ole semmoista, että sitä tehtäisiin kenen kanssa tahansa – vaan se vaatii suunnittelua ja keskustelua etukäteen. Ei voi myöskään olettaa, että joku toinen määrittelee sen. Siitä on PAKKO kysyä ja keskustella etukäteen.
Terveisin, Tessi