Hei
26.03.2014
Voiko minulle tai minun tyttöystävälle tulla sukupuolitauti kun ajateltiin kokella suuseksiä ja molemmilla on eka kerta ja molemmillakaan ei ole sukupuolitauteja ja tyttöystävä halusi ilman kortsua kokella ottaa suihin minulta vai kannattaako meidän käyttää kortsua siinä vaikka molemmillakaan ei ole sukupuolitauteja? Apua tarvitseva poika

Ungdomsinformatören Lena Vastaa
02.04.2014
Hei Apua tarvitseva poika!
Periaatteessa teille ei voi tulla sukupuolitautia, jos kumpikaan teistä ei ole aiemmin harrastanut seksiä (missään sen muodoissa) kenenkään muun kanssa. Siinä mielessä teidän ei tarvitse käytä kondomia suihinoton aikana. Kondomin käyttö on kuitenkin aina suositeltavaa, sillä sukupuolitautien ehkäisyn lisäksi se mm. helpottaa siemennesteen keräämistä jos tyttö ei esim. halua niellä spermaasi tai teillä ei ole pyyhettä tai paperia lähellä. Mutta päätätte itse, kokeiletteko ilman kortsua vai ette. :)
Huom! Tutkimusten mukaan kuitenkin herpesrakkulat (suun ympärillä) voivat olla genitaali herpeksen kehittymisen pohjalla. Joten suuseksiä ei kannata harrastaa ilman suojaa varsinkaan, jos toisella on aktiivisia herpesrakkuloita suun ympärillä.
Nautinnollisia hetkiä teille!
Terveisin nuorisotiedottaja Lena (kätilöiden aiempiin vastauksiin perustuen)