yö kolmestaan
26.07.2021
Olemme suunnitelleet kokeilevamme piakkoin ryhmäseksiä, jossa olisin kahden vuotta minua vanhemman, eli 20-v miehen kanssa. Tarkoitus on, että olisin voileivän välissä. Onkohan se kuinka hankalaa? Olen miettinyt, onko päällä olevan miehen kuinka vaikeaa työntyä peppuuni. Se on kyllä meitä kaikkia kiihottava ajatus. Miehet haluaisivat seksiä monta tuntia, että olisi kerrankin mahdollista saada laueta useamman kerran. Ymmärrän heitä oikein hyvin. Itse olisin lähinnä seksileluna. Voiko peppuseksiä jatkaa kuinka kauan, ettei siitä tulisi mitään kipua tai haittaa? Tämä olisi hyvä tietää, ennen kuin kaksi miestä pääsevät toteuttamaan miehisiä unelmiaan. Ja entäpä sitten välilihani, kun molemmat penikset ovat sisälläni?

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
03.08.2021
Hei,
Kysymyksessäsi on monia semmoisia asioita, jotka koen tarpeelliseksi selittää, jotta voitte välttää joutumasta ongelmalliseen tilanteeseen, jossa saatat loukata itseäsi tai jota sinä/kumppanisi voitte katua jälkeenpäin.
On täysin okei harrastaa ryhmäseksiä. Seksin ei tarvitse olla vain kahden ihmisen välistä, vaan se voi olla hieno kokemus useamman osallistujan kesken, MUTTA tulee muistaa, että kaikilla kolmella (ja tässä tapauksessa erityisesti sinulla) on yhtä iso rooli sekä samat oikeudet. Toisin sanoen – et voi pitää itseäsi ”lähinnä seksileluna”, koska siinä tapauksessa se olet SINÄ, jolla on kaikki fyysiset riskit. Ymmärrän, että se voi olla osa koko leikkiä valtapelin ja eri roolien kanssa, mutta teiän kaikkien kolmen on muistettava riippumatta sinun roolistasi leikissä ollessasi passiivinen tai ”vastaanottaja”, että se olet SINÄ, joka määräät omasta kehostasi ja mitä sinne laitetaan. Tarkoitan tällä sitä, että voit esittää roolia passiivisena, mutta et voi olla sitä oikeasti.
On tärkeää, että te kaikki kolme keskustelette etukäteen, mitä toivotte toisiltanne ja missä rajanne menevät. Ja olette kaikki tilanteen tasalla siinä tapauksessa, jos joku sanoo STOP (tai mitä sanaa käytätte) – se tarkoittaa, että kaikki keskeytetään välittömästi.
Kysymyksesi perusteella kuulostaa siltä, että anaaliseksi on tuntematonta sinulle ja sen vuoksi ryhmäseksi kaksoisyhdynnällä kuulostaa todella huonolta idealta. Anaaliseksi vaatii hieman harjoittelua ja kokemusta ennen kuin siitä tulee ”helppoa” – ja varsinkin, jos seksikumppanisi ei ole tehnyt sitä aiemmin, ei sitä ole hyvä kokeilla ensimmäistä kertaa tällä tavalla. Anaaliseksissä tärkeää on ymmärtää se, että se ei ole mies, joka ”työntyy sisään”, vaan se olet sinä, joka työnnät itseäsi taaksepäin niin, että mies tulee sisään. Toisin sanoen se olet SINÄ, joka päätät tahdin/nopeuden, jolla penis tulee sisällesi. Sen tulisi olla hidasta ja erityisesti silloin, kun penis saavuttaa sisäisen sulkijalihaksesi – sillä tuolloin teidän tulee nousta ja olla paikoillaan n. 20sekunttia, jotta sisäinen sulkijalihas ehtii aueta – muuten se sattuu. Anaaliseksissä ei ole kyse siitä, kuinka kauan mies kestää – vaan siitä, että se täytyy tehdä oikealla tavalla, koska muuten on suuri riski sille, että se sattuu tai vahingoitat itseäsi. Et voi verrata sitä, minkälaista anaaliseksi on pornoelokuvissa ja todellisuudessa.
Kuten aiemmin kirjoitin – ryhmäseksi voi olla hieno kokemus, mutta kuulostaa siltä, että ette ole miettineet asiaa kunnolla. Aloittakaa keskustelemalla sekä kertomalla toiveistanne. Mielestäni kenenkään teistä ei tulisi kokeilla anaaliseksiä ensimmäistä kertaa tällä tavalla, koska se vaatii huomattavasti enemmän keskittymistä ja vastuuta kuin vaikutatte ymmärtävänne. Aloittakaa sen sijaan vain yhdynnällä ja suuseksillä. Silloin on kyse seksistä eikä seksuaalisesta väkivallasta. Seksin tarkoitus ei ole saavuttaminen – vaan se, että jaetaan kokemus ja sen vuoksi kaikkien osallisten tulee ottaa vastuu sekä toiset huomioon, jotta se voi olla hyvää.
Terveisin, Tessi