Är de normalt
21.03.2020
Hej, ibland brukar jag typ föreställa mig i mitt huvud att jag är med en tjej, är med vänner eller är i skolan. Jag brukar ibland också prata med mig själv i samband med detta. Jag är medveten om vad jag gör o säger. detta gör jag när jag är själv. Troligtvis för att bota min ensamhet. Jag tycker inte att detta hindrar mig i min vardag o jag har gjort det sen jag va liten. Jag undrar om detta är normalt att göra så ? Peka

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
24.03.2020
Hej,
Jag tycker inte att det låter speciellt konstigt. Jag tror att det är ganska vanligt att människor gör det - fast det kan ske på lite olika sätt. I många fall tror jag att det går att likna vid en lek, någonting som man gör för att lugna sig själv eller sysselsätta hjärnan. Eftersom du inte upplever att du störs av det eller att det är negativt så tycker jag inte att du skall göra det till ett problem. Bara att fortsätta.
Kram
Tessi