Ärsyttää
01.01.2014
Ärsyttää.. oon ollu ilman poikaystävää jo yli vuoden. Miks kukaan ei tykkää musta oonko ruma tai jotain? Kukaan poika ei oo varmaan ollu musta kiinnostunut pitkään aikaa, haluun poikaystävän.

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena Vastaa
07.01.2014
Hei!
Haluan ensin sanoa, että et takuulla ole yksin tuntemustesi kanssa, sillä maailma on täynnä nuoria, jotka kaipaavat poika- tai tyttöystävää ja olemme myös itse joskus olleet kyseisessä tilanteessa. Haluamme kuitenkin sanoa, että vaikka asia tuntuu juuri nyt niin suurelta, ei sinulla ole mikään kiire! Tämä on ehkä viimeisin asia, minkä haluaisit kuulla, mutta se on kuitenkin totta - sinulla on paljon aikaa löytää poikaystävä, joka pitää sinusta juuri sellaisena kuin olet.
Omasta kokemuksesta ja monien kavereiden kokemuksien perusteella voin sanoa, että usein se toinen osapuoli löytyy silloin, kun vähiten sitä odotat. Harvoin poikaystävä löytyy juuri silloin, kun etsimällä etsit ja yrität arvioida sopivia ehdokkaita - silloin et ole avoin elämälle ja sinulta ehkä menee täysin ohi joku sellainen ihminen, joka on aivan nenäsi edessä ja joka sopisikin sinulle aivan täydellisesti. Paras tapa on lakata murehtimasta asiaa liikaa ja antaa asioiden tapahtua omalla painollaan - ja ne tulee tapahtumaan, lupaamme sen!
Haluamme myös, että lakkaat analysoimasta liikaa "mistä" asioista poikaystävän saaminen kiikastaa. Mutta sen voimme sanoa, että se EI takuulla johdu ulkonäöstäsi! Ensinnäkin, sinä olet juuri niin viehättävä kuin miksi itse tunnet itsesi. Ole iloinen ja positiivinen, ole itsevarma ja kehitä itsetuntoasi - se on viehättävää ja näkyy myös ulospäin. Ihminen, joka viihtyy itsensä kanssa ja on sinut oman ulkonäkönsä kanssa, säteilee positiivisuutta ja vetää ihmisiä puoleensa. Ja tämä toimii myös päinvastoin - jos tunnet itsesi rumaksi ja epävarmaksi, säteilet negatiivista energiaa myös ulospäin. Lue lisää itsetunnosta täältä!
Toiseksi, kaikilla on erilainen maku ja eri ihmisten mielestä eri asiat ovat puoleensavetäviä. On turhaa yrittää muuttaa itseään ulkoisesti jonkun toisen kaltaiseksi tai edes yritä verrata itseään toisiin ihmisiin, tärkeintä on pitää itsestään sellaisena kun on - meissä kaikissa on jotain puoleensavetävää ja viehättävää, se vain pitää tunnistaa ja uskaltaa näyttää se puoli myös muille ihmisille.
Sitäpaitsi ulkonäöllä ei loppujen lopuksi ole niin paljon tekemistä parisuhteiden kanssa - varsinkaan, kun on kyse oikeasta parisuhteesta. Tietenkin toisen ihmisen ulkonäöstä voi viehättyä ja toista ihmistä voi pitää hyvännäköisenä, mutta yhtä hyvin ja yhtä usein sitä voi esim. ihastua ihmiseen, joka soittaa kitaraa upeasti ja jolla on itsetuntoa ja itsevarmuutta vaikka muille jakaa.
Sinun ei siis kannata kiinnittää liikaa huomiota siihen, mitä muut miettivät sinusta ja analysoida asioita muutenkaan liikaa - se on vain aikaavievää ja vie turhaa energiaa. Yritä sen sijaan nauttia elämästäsi ja pidä hauskaa. Vietä aikaa kavereidesi kanssa, harrasta sellaisia asioita, mistä pidät, syö hyvää ruokaa ja hulluttele välillä. Aika kuluu paljon nopeampaa kuin arvaatkaan, nauti kaikesta siitä, mitä sinulla on juuri nyt!
Onni on niin paljon muuta kuin vaan se, onko sinulla poikaystävä juuri nyt tai ei - nauti niistä asioista, mitkä saavat sinut hyvälle tuulelle. Löydät ihanan poikaystävän silloin, kun on sen aika ja silloin ehkä huomaat, että se olikin kaiken odottamisen arvoista.
Terveisin nuorisotiedottajat Lena ja Liselott