Epillerin unohtaminen
06.08.2020
Moi! Oon 17 vuotias tyttö. Käytän Daylette yhdistelmäpillereitä ja tällä hetkellä syön valkoisia pillereitä laatasta. Minulla alkoi menkat normaalisti lume(?)pillereiden aikana. Unohdin tänään ottaa valkoisen pillerin, voinko huomenna ottaa normaalisti aamulla valkoisen pillerin?? Help! kyselenpävain
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
07.08.2020
Hei nimimerkki kyselenpävain!
Suosittelen sinua lukemaan ohjeet pillereidesi pakkauksen mukana olevasta pakkausselosteesta. Ohjeessa lukee, kuinka toimia, jos on unohtanut pillerin. Ohjeet löytyvät myös netistä, osoitteesta lääkeinfo.fi. Etsi pillerisi valmisteen nimen mukaan. Pakkausselosteen osio “Jos unohdat ottaa Daylette-tabletteja" auttaa sinua tilanteessasi. Tästä pääset suoraan Dayletten pakkausselosteeseen
Ota tänä aamuna unohtunut valkoinen pilleri heti tänään, mahdollisimman pian. Jatka huomenna aamulla valkoisten pillereiden ottamista sinulle normaaliin aikaan. Katso pakkausselosteesta tarkemmat tiedot ja ohjeet erilaisiin tilanteisiin. (Ohjeet vaihtelevat esimerkiksi sen mukaan, monesko pilleririvi sinulla on meneillään.)
Kaikille sattuu unohduksia joskus. Jotkut käyttävät pillereiden muistamista helpottamaan hälytystä esimerkiksi puhelimessa tai urheilukellossa/aktiivisuusrannekkeessa. Myös Apple Storesta ja Google Play Kaupasta löytyy puhelimeen ladattavia sovelluksia, jotka muistuttavat pillerin ottamisesta haluttuun aikaan. Sinäkin voit halutessasi ottaa jonkun tällaisen muistutustavan käyttöösi unohdusten ennaltaehkäisemiseksi. :)
Kivaa loppukesää!
Terveisin, Riina | Nuortenelämä.fi