Mikä on tavallinen?
01.08.2018
Monta kysymystä. Mikä on tavallinen tapa miten seksiä yleensä harrastetaan? Että mitä siihen kuuluu? Miten kauan kestää että poika tulee? Mihin sperman voi antaa tulla runkkaamisessa ja seksissä tytön kanssa? Onko paksuus vai pituus tärkeämpää pippelissä? Voiko pippelissä olla kaikki normaalisti vaikka esinahka ei liiku taakse kun seisoo?Onko punainen ja märkä terska normaali? Allu
Hannele klippt2

Nuorisotiedottaja Hannele Vastaa
07.08.2018
Hei "Allu"
Kiitos kysymyksistäsi. Oikeastaan "tavallista tapaa" harrastaa seksiä on vaikea kertoa, koska jokaisella on omat tavat harrastaa seksiä, riippuen siitä mistä pitää. Oikeastaan kaikki selviää, kun tutustuu itseensä ja sen jälkeen kumppaniin ja alkaa pikkuhiljaa tutustua kumppaniin ja tulee tietoisemmaksi siitä mistä toinen pitää.
Kokemuksen kautta tulee lisää varmuutta ja oppii tuntemaan paremmin itsensä ja kumppanin. Seksitapoja/asentoja on vaikka kuinka paljon. Seksin harrastamiseen tarvitaan varma tieto siitä, että molemmat sitä haluavat  ja ehkäisystä huolehditaan. Sinun ikäisellä varmin, halvoin, helpoin ja paras ehkäisyväline on ehdottiomasti kondomi. Sen jälkeen kun molemmat ovat sitä mieltä että seksin harrastamiselle ei ole estettä voi alkaa halailemaan, suutelemaan ja hyväilemään toista vaatteiden päältä ja siitä pikkuhiljaa edetä fiiliksen mukaan, mikään kiire ei ole minnekään. Ensimmäinen kerta on aina jännittävä, mutta kyllä se hyvin menee, kun vain luottaa itseensä ja kuuntelee myös toista.
Kyselit pojan tulemisesta, se on aika yksilöllistä, riippuen siitä miten kiihottunut olet. Normaalisti kesto voi olla muutaman minuutin. Harrastaessa seksiä kondomin kanssa, sperma jää kondomin sisään, kun tulet ulos tytön sisältä voit laittaa kondomiin solmuun ja heittää sen roskiin, muuten sperman voi pyyhkäistä paperiin.
Kysyit kumpi on tärkeämpää pippelissä; paksuus vai pituus. Riippuen keneltä sitä kysytään, tärkeintä on että olet terve ja että se toimii normaalisti. Jokainen me olemme yksilöitä, jokaisella on täysin uniikki pippeli. Kysyit onko pippelissä kaikki normaalisti jos esinahka ei liiku taakse, se on täysin normaalia sinun ikäiselle pojalle. Luultavasti kyse on kireästä esinahkasta, voit koittaa varovasti venytellä sitä pikkuhiljaa. Voit vaikka googlata "kireä esinahka" niin netistä löytyy paljon tarkkoja ohjeita miten sen voi tehdä. Terska voi tulla punaiseksi esim.jos housut ovat hanganneet sitä, onko se kipeä, tai voitko koskea siihen, vai sattuuko? Jos se on kosketusarka, niin se voi olla esim.saanut vähän kylmää? Joskus terskan pää voi tulla punaiseksi jos on paljon masturboinnut. Jos se ei mene ohi muutamassa päivässä niin ota yhtettä hoitajaan.
Mukavaa loppukesää sulle! :)
Ystävällisin terveisin; Hannele :)