mikä vikana
12.11.2014
Miten on mahdollista että kaverit hermostuvat ja osa alkaa vihaamaan minua kun nukun pommiin juuri luokkaretkipäivänä vaikka se ei vaikuta niihin mitenkään? Ja yksi sanoi hakkaavansa minut. phupeinou

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
20.11.2014
Hei!
Kaverisi ovat nyt jostain saaneet päähänsä ylireagoida asiaan. Vaikea sanoa mistä todellisuudessa on kyse, mutta se että uhkaillaan hakkaamisella on vakava asia. Ehkäpä heillä tai jollain heistä, joka on alunperin keksinyt tällaisen asian, on jokin muu ongelma, josta tällainen käytös johtuu. Syy ei varmastikaan todellisuudessa edes ole sinussa. Mielestäni sinun kannattaisi nyt ottaa yhteyttä johonkin luotettavaan aikuiseen, esimerkiksi koulukuraattoriin. Toivottavasti kaverisi ovat jo unohtaneet asian ja olette taas sovussa, mutta jos ei, niin neuvoisin sinua käymään kuraattorilla, jotta asia saadaan selvitettyä mahdollisimman pian. Jos joku kavereistasi vaikuttaa pitävän sinun puoliasi, voit vaikka ottaa hänet sinun tueksesi.
Älä jää yksin tällaisen asian kanssa. Se on vakava asia ja voi olla jopa poliisiasia. Kenelläkään ei ole oikeutta uhkailla sinua, joten olethan yhteydessä johonkin luoettavaan aikuseen jotta asia selviää.
Terveisin nuorisotiedottaja Jenny