Miltä yhdyntä tuntuu?
08.04.2022
Onkohan se pojalle maailman ihanin tunne, kun pääsee työntämään jäykistyneen pippelin tyttöystävän pimppiin? Odotan tosi kovasti, miltä pimppi tuntuu pippeliä vasten. Yksi isompi kaveri sanoi, että pimppi on silloin liukas ja vähän lämmin. Onko totta, että se myös puristaa, ja että se on se kaikkein ihanin juttu, ja että se puristus saa sitten siemensyöksyn tulemaan? Oppiiko pippelin sopivan liikuttelun yhdynnässä nopeasti?

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
13.04.2022
Hei,
Yhdyntä tuntuu parhaassa tapauksessa hyvältä koko kehossa – ei pelkästään peniksessä. Kropassa on monia kosketukselle herkkiä kohtia ja sen vuoksi hyväily/suutelu tuntuu hyvältä niissä kohdissa. Tämä johtuu yleensä siitä, että iho on ohut niissä kohdissa ja/tai niillä alueilla on paljon hermoja. Esimerkiksi suun, kaulan, rintojen, pepun ja sukupuolielimien alueilla. On myös hyvin yksilöllistä, mikä tuntuu itsestä kivalta ja miten haluaa toisen koskevan/suutelevan.
Voisi olla hyvä, että annat koko kehon olla mukana ja tuntea seksin aikana – ei pelkästää peniksesi, vaikka suurin osa tunnosta olisikin siellä. Molemmat sukupuolet voivat nauttia seksitä yhtä paljon. Tyttö/nainen voi kiihottuessaan olla liukkaampi/märkä (mutta kosteuden määrä on varsin yksilöllinen ja vaihtelee seksitilanteesta toiseen). Emättimen aukko on usein pienempi kuin penis, joten emättimen puristuminen ei niinkään ole se asia, johon tytön tarvitsee keskittyä tai jonka eteen tehdä mitään – vaan se tapahtuu yleensä itsestään.
Se millä nopeudella/voimakkuudella/rytmillä keho liikkuu seksin aikana riippuu tilanteesta, eikä ajatuksena ole että seuraisi tiettyä kaavaa vaan kaikki osapuolet voivat vaikuttaa tähän fiiliksen mukaan.
Terveisin, Tessi