Mitä tehdä, auttakaa joku
13.09.2022
Hei, olen 15 vuotias poika, ja pari päivää sitten vedin esinahan terskan päältä niin että terska näkyi kokonaan. En saanut laitettua esinahkaa edes takaisin se oli niin kireä. En käyttänyt mitään voidetta tai sellaista mikä helpottaisi sitä. se sattui hetken ja sitten huomasin aamulla herätessäni että terskan alle oli ilmestynyt jokin ikäänkuin pussin tapainen juttu missä on herkkää ihoa, seuraavana päivänä tämä juttu oli suurempi, ja nyt minun on hankala kävellä normaalisti ilman että tuntuu ärsyttävältä ja erektion tullessa alkaa sattumaan ja sattuukin aivan kunnolla nykyään, se juttu on kasvanut aika suureksi jo ja penis ei jaksa edes nousta kunnolla ylös sen takia, oon yrittäny saada asiasta selkoa netistä, muttei ole löytänyt asiaan apua, kunnes luin äsken jonkun artikkelin jostain Firmoosista, jossa kuvailtiin ongelmaani hiukan. aaefaef

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
14.09.2022
Hei,
Kuulostaa siltä että tämä asia vaatii lääkärin kannanottoa koska se ei taida mennä itsestään ohi. Ymmärrän ettet haluaisi kertoa asiasta vanhemmillesi eikä sinun ole pakko jos et halua, mutta todennäköisesti he haluaisivat auttaa jos olisivat tietoisia asiasta.
Mene nyt mahdollisimman pian puhumaan joko kouluterveydenhoitajalle tai soitat suoraan terveyskeskukseen ja varaat sieltä ajan jotta lääkäri voisi tutkia. Olen myös tietoinen siitä että tällaiset asiat ovat usein nuorten ihmisten mielestä "noloja", mutta sitähän varten lääkärit ovat olemassa, jotta voisivat auttaa.
Älä odota vaan mene heti terkkarille tai soita terveyskeskukseen!
Terveisin
Tessi