Något känns fel
12.01.2020
Hej decibel, jag har en kille som jag nu varit tillsammans med i 4 månader. Jag känner att något är fel jag och han skrev väldigt mycket till varandra förut och han frågade oftast om jag vill vara. Nu den senaste tiden har allt förändrats han frågar inte ngt eller skriver ngt alls han är allmänt kal, men när vi väl är med varandra vill han mysa osv, vi va med varandra för tre dagar sedan och vi skulle ha samlag för första gången allt gick fel han fick inte stånd så vi hade aldrig sex och sen dess har han betett sig konstig och jag är rädd att han är otrogen mot mig nu för min magkänsla säger att något är fel och jag gråter varje natt för jag gillar verkligen denhär killen. Jag känner iallafall att något är fel men jag kan inte sätta exakt på vad det är men han har iaf blivit väldigt konstig och det oroar mig, snälla hjälp mig Anonym

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
13.01.2020
Hej.
Det är ganska vanligt att förhållanden ändrar då man varit tillsammans en stund. I början är allting ganska spännande och man har kontakt ofta, men sen då man vänjer sig lite så är kontakten kanske inte lika intensiv. Det du kan fundera på är om du fortfarande skickar lika mycket åt honom? Om inte du heller gör det så kan det ju hända att han känner samma sak - och funderar varför du har slutat skriva.
Det är synd att det blev så fel då ni skulle ha sex. Det är helt normalt att man är nervös eftersom det ÄR spännande att ha sex, så det att han inte kunde bli hård är inte alls ovanligt, och det betyder inte att det nödvändigtvis skulle gå likadant nästa gång ni försöker. Om han verkar avvisande mot dig efter det så tror jag att det beror på att han är generad över det, och att han oroar sig över vad du tänker om det. Försök att inte se sex som en prestation. Sex är ju inte någonting som man skall "klara av", utan en skön upplevelse som man delar. Om ni märker nästa gång att han har svårt att behålla ståndet så får ni fortsätta att kyssas, smeka varandra och göra det skönt på andra sätt - hans stånd kommer nog tillbaka bara ni slappnar av.
Jag tycker att du skall berätta för honom att det känns som att någonting är fel, och fråga honom om han ännu vill fortsätta vara tillsammans. Jag vet att det inte är en lätt fråga att ställa - men även om hans svar skulle vara att han tvivlar på sina känslor för dig så VET du iaf vad han känner efter det. Det kan göra ont att få reda på - men det gör garanterat lika ont att gå omkring och fundera på det hela tiden.
Lycka till.
Kram
Tessi