Orolig!! ! !
20.10.2019
Jo när jag och min flickvän hade sex så när vi skulle byta hål alltså till rumpan så sprack kondomen när ja skulle trycka in den i rumpan.
Men jag hade inte kommit ennu och det var förståss lite av försatsen i kondomen men inte mycket. Efter det så tvättade jag händerna och bytte kondom och fortsatte men förståss i slidan
Så jag undrar finns de nån chans att hon Skulle blivit gravid.

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
22.10.2019
Hej.
Det kan hända att det bara är ett olyckligt val av ord i det du skrev, men jag tänker ändå börja med att förklara lite om analsex för att vara säker på att ni vet vad ni håller på med.
Då man har analsex så är det ingenting som skall tryckas in i rumpan. Om man måste trycka, och till på köpet så hårt att kondomen spricker så gör ni fel. För det första så måste ni båda vilja göra det (annars är det inte sex utan någonting helt annat). För det andra så MÅSTE ni använda glidmedel, och massor av det. För det tredje så skall det inte tryckas in utan föras in långsamt och i den takt som ringmuskeln tillåter. Det bästa sättet är då att du själv håller dig helt stilla och att det är hon som rör sig mot dig, och så att säga tar in dig i den takt som hon anser att känns ok.
På basen av det du skriver får jag uppfattningen av att inget glidmedel användes, och att "trycket" var så hårt att kondomen sprack. Det hela kan givetvis också påverkas av huruvida din tjej egentligen VILL ha analsex - vill hon inte det så är det svårare att slappna av ringmusklerna och då blir det svårare att komma in. Analsex kan vara alldeles oerhört smärtsamt om det görs fel - och leda till väldigt tråkiga följder så om det verkligen är någonting ni vill göra så MÅSTE ni ta ansvar för varandra.
Men för att svara på din fråga så behöver du nog inte oroa dig. Då kondomen brast så bytte ni kondom precis som ni borde. Och du var ju inte inne i hennes slida med den trasiga kondomen så din försats har inte kommit in i henne.
Så ta det lugnt, men läs mer om analsex för att vara säkra på att ni inte skadar er.
Kram
Tessi