ensi ihastus
04.01.2023
Moi. Olen ensimmäistä kertaa ihastunut, ja tilanne on aika ihmeelisen tuntuinen. Tilanteen tekee vielä kutkuttavammaksi, että kyseessä on ns. täyden kympin tyttö. Siis koulumenestykseltään, mutta ennen kaikkea myös vartaloltaan. Pitkät vaaleat hiukset, ystävälliset kasvot, kehittyneet rinnat ja varsinkin ihanan timmi ja pyöreä pylly näyttävät minusta aivan ihanalta. Miten voisin lähestyä parhaiten tätä tyttöä? Luulen, että kaikki katselevat häntä kiinnostuneena. Haluaisin saada hänestä tyttöystävän. Olen unelmoinut seksistä hänen kanssa. Minun tekisi kovasti mieli runkata häntä ajatellen, mutta onko se oikein? Olen nähnyt kahtena yönä peräkkäin hänestä märkiä unia. Toisella kerralla koskettelin häntä unessa alusvaatteiden päältä. En ole ennen nähnyt sellaisesta unta. Kertooko se siitä, että tuo tyttö on mielessäni myös nukkuessa?
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
04.01.2023
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Ihastumisen tunne on kutkuttava ja ihana tunne. On täysin tavallista, että uusi tilanne tuntuu ihmeelliseltä ja kutkuttavalta. Ihmisillä on kaikilla omat mieltymyksensä, mitä tulee ulkonäköön. Voimme ihastua voimakkaastikin ulkokuoreen, joka miellyttää silmäämme. On kuitenkin hyvä pitää mielessä, että ihminen on kokonaisuus, johon kuuluu olennaisena osana meidän ainutlaatuiset persoonamme.
Ilmeisesti et ole vielä ehtinyt tutustua häneen syvemmin ja nyt haluaisit lähestyä häntä? Yritä unohtaa ajatuksesi siitä, että kaikki muutkin katselevat häntä. Usein ihastuessamme luulemme koko maailman pyörivän ihastuksemme ympärillä, koska ihastus on juuri meille se ihanin asia maailmassa, johon me silloin keskitämme huomiomme. Voihan toki olla mahdollista, että hän on niin säteilevä, että hän kiinnittää myös muiden huomion. On kuitenkin tärkeää, että luotat itseesi ja omaan säteilyvoimaasi ja ajattelet, että ihastuksesi haluaa tutustua juuri sinuun.
On luonnollista, että ihastuessasi johonkuhun haluaisit seurustella ihastuksesi kanssa välittömästi! Tutustumisvaihe on kuitenkin tärkeä osa ja määrittää sen, olisiko teidän hyvä olla yhdessä enemmänkin ja sitoutua. On kuitenkin hyvä, että emme liikaa ruoki positiivisia,- tai negatiivisia varauksia toisia ihmisiä kohtaan, koska sitten saatamme aiheuttaa itsellemme suotta paineita tai ajatuksia siitä kuinka asioiden tulisi mennä. Sen sijaan on hyvä antaa asioiden edetä omalla painollaan.
Et kertonut missä tyttöä yleensä näet tai tapaat? Yleensä parhaat lähestymiset ovat kasuaaleja ja kepeitä. Voit aloittaa moikkaamalla häntä ja kysymällä mitä kuuluu. Voit kommentoida aina jotakin kyseiseen hetkeen liittyvää, esim. nyt voisit kysyä kuinka joululoma meni tai uusi vuosi. Mikäli olet humoristinen, voit aina heittää jonkin nasevan kommentin. Älä kuitenkaan yritä liikoja; keskity vahvuuksiisi! Jos rehellisesti sanottuna et koe, että huumori on paras puolesi, älä turhaan yritä olla hauska. Jos olet enemmänkin älykkö, voit panostaa esimerkiksi siihen.
Ihmiset yleensä pitävät siitä, kun heiltä kysytään asioita. On myös tärkeää kuunnella oikeasti, mitä toinen ihminen vastaa. Mikäli hän kysyy vastavuoroisesti sinulta jotain, syntyy tästä helposti keskustelu. Mikäli sinua jännittää puhutella häntä kasvotusten, voit aina lähestyä häntä esimerkiksi sosiaalisessa mediassa alkamalla esimerkiksi seurata häntä ig:ssä. Sitten voit lähettää hänelle esimerkiksi vastauksen storyyn, jos hän niitä käyttää. On hyvä pitää keskustelunavaukset somenkin puolella kevyinä. On helppo ja hyvä avata keskustelu enemmänkin jostakin kuvassa näkyvästä (koira, maisema, tekeminen) kuin kehua ulkonäköä. Ulkonäön kommentointi ei ole kohteliasta. Naiset haluavat tulla nähdyiksi persoonina, eivät ainoastaan ulkonäkönsä puolesta.
Seksiunet ovat hyvin tavanomaisia ja ne voivat liittyä moniin asioihin. Toki voi olla, että mikäli valveillaollessasi olet uneksinut ja haaveillut seksistä tietyn tytön kanssa, käy sinun alitajuntasi päivän tapahtumia ja ajatuksia läpi sellaisenaan myös unissa. Mieli voi myös unessa prosessoida tavallisia tunneilmasuja unessa, jotka voivat näyttäytyä seksuaalisina unissa. Esimerkiksi ihastumisen voimakas tunne voi näyttäytyä unessa seksuaalisina. Seksiunia voi nähdä myös siitäkin syystä, että muutoin seksuaalinen kiihotus tai lataus ei ole päässyt purkautumaan päivän aikana. Seksuaalinen lataus tyttöä kohtaan ja kiinnostus voi myös näyttäytyä unessa kuin täyttymättömänä toiveena. Unet ovat kuitenkin unia eikä niistä tarvitse kokea syyllisyyttä tai huonoa omaatuntoa.
Itsetyydytyksen apuna voi käyttää omia mielikuvia tai fantasioita. Niistä ei tarvitse kertoa kenellekään, vaan ne voi pitää omana tietonaan. Mielikuvat eivät satuta ketään niin kauan, kuin ne pysyvät mielikuvien tasolla. Voit siis nauttia mielikuvissasi ihastuksestasi eikä sinun tarvitse hävetä sitä.
Terv. Stinke