Tarviin apua
28.12.2016
Tein yhden ilkeän jutun. Ja valehtelin pari pv että en tehnyt sitä. Vanhemmat meni etsimään ns todisteita huoneestani ja saivat tietää että olin tehnyt kyseisen jutun. Selvitimme juttua perheeni kanssa ja ne sanoivat että jos tunnustan heti niin asia annetaan anteeksi ja unohdetaan. Mutta nyt ne kettuilee siitä ja kysyin että "saanko olla kaverini kanssa kaupungilla" niin ne sanoi "eiköhän ostot ole jo tehty" mitä teen? Ollaan yritetty puhua asiasta mutta ei se auta

Nuorisotiedottaja Sanna Vastaa
29.12.2016
Voi rakas ystävä
Joskus teemme asioita, jotka eivät ole niin fiksuja ja jotka kadumme. Varmasti se ei tuntunut hyvältä tehdä mitä teit, mutta jostain syystä teit sen silti. Mutta kaikki tekemme virheitä elämässä. Ei ole ketään, joka tekee aina kaikki oikein, ja kaikki ollaan joskus tehnyt jotain typerää.
Nyt en tiedä miten olette puhuneet siitä vanhempiesi kanssa, mutta jos olette käyneet asian läpi ja olet pyytänyt siitä anteeksi niin pitäisi olla kunossa. Mutta samalla ymmärrän myös vanhempiasi, jotka varmaan ovat pettyneitä ja eivät halua että teet sellaista uudestaan. Mutta kuten sanoin, me kaikki teemme virheitä. Tämä asia kuitenkin selvisitte ja olette varmaan sopineet miten sinä voit hyvittää asian.
He eivät voi pitää tästä kiinni ja rangaista sinua ikuisuudessa, mutta voi varmaan kestää jonkin aikaa, ennen kuin he voivat unohtaa asian ja mennä eteenpäin. Yrittää pitää matalaa profiilia nyt hetken ja vältä huutaminen, siitä asia ainakin ei parane. Mutta tietenkin heidän ei pitäisi pitää kiinni asiasta kuin he tekevät. Jos teillä on hyvä yhetys niin voit tietysti rauhallisesti ja asiallisesti yrittää puhua heille ja sanoa että olet pyytänyt asiasta anteeksi ja että voit hyvittää sen jollakin tavalla heille, mutta että tuntuu pahalta kun he jatkuvasti vetää asian ylös ja käytää sitä sinua vastaan. Tietenkin teit väärin ja toivon että et tee sitä udestaan, mutta pitää myös antaa antaa anteeksi ja mennä siitä eteenpäin. On loppujen lopuksi maailmassa paljon pahempia asioita ihmiset tekevät toisilleen.
Anna sen jonkin aika kestää ja älä ottaa niin pahaa asiasta. He haluavat varmaan kaikin tavoin näyttää sinulle että et voi tehdä asian uudestaan, mutta menee ehkä hieman yli laidan. Mutta ei se aina ole helppoa tehdä oikein myöskään vanhempana. Muista, että he rakastavat sinua ja haluavat parasta sinulle.
Paljon haleja nuorisotiedottaja Sannalta