Pupill
17.01.2020
Jag har märkt den senaste tiden att min högra pupill är något större än vänstra och har blivit orolig över att det är något farligt.

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
20.01.2020
Hej.
Det kan finnas olika orsaker till att pupillerna är olika stora, det kan helt enkelt bero på att musklerna som är ansvariga för att dra ihop och vidga regnbågshinnan fungerar lite olika i ögonen, så det måste inte nödvändigtvis vara ett tecken på att någonting är fel.
Men OM du samtidigt har t.ex. huvudvärk, illamående, feber eller tycker att du börjar se sämre så skall du kolla upp saken hos en läkare. Boka då en tid till en läkare vid hvc. Snälla undvik att googla på olika symtom du upplever. Nästan alla människor har olika känningar i kroppen hela tiden, och för det mesta är det helt enkelt ett tecken på att vi är mänskliga.
Känn efter lite och följ med hur ögonen känns, och vid behov bokar du en läkartid.
Kram
Tessi