Snabbt svar tack
25.07.2021
Hej, jo jag hade sex för ungefär 2veckor sedan utan kondom och han kom i mig. Jag tar ppiller och har tagit dem rätt, jag skulle få mensen för någon dag sen men jag fick bare den 1 dag och sen var den borta. Bör jag vara orolig över något, t.ex gravid

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
26.07.2021
Hej,
Om du äter p-piller och har tagit dem som du ska så behöver du inte oroa dig över att vara gravid. Jag vet inte hur länge du har ätit dina piller och vad du äter för märke men det är inte helt ovanligt att man med vissa p-piller slutar blöda helt och hållet eller blöder väldigt sparsamt. Så i all synnerhet om du har ätit dina piller bara en kort tid (under 6 månader) så är det helt troligt att menscykeln kan förändras och försöka hitta sin form med den nya hormonnivån.
OM du skulle vara superorolig så kan du alltid testa dig, men jag tror inte att du har någonting alls att oroa dig för.
Kram,
Tessi