Tröttnar på allihopa
17.11.2019
Jag har mina närmaste vänner men deras problem gör mig uttråkad av dem jag vill finnas där för dem för jag älskar dem men ja tycker det är irriterande när dom konstant pratar om sina problem. Jag kan aldrig ha pojkvänner för jag tröttnar på dem för jag vill konstant ha något nytt och samma sak med vänner jag blir bra kompis med dem och sen tröttnar jag på dom för dom blir tråkiga efter ett tag då det inte känns nytt längre och jag hatar mig själv för dethär för till sist lämmnar jag ju personen och dom blir sårade :( :/

Nuorisotiedottaja Ida Vastaa
21.11.2019
Hej!
Va inte för hård mot dig själv. En anledning till att du tröttnar på killar, kan helt enkelt vara att du inte tycker om dem tillräckligt. Man kan inte tvinga sig själv till att tycka om någon, så pressa inte dig själv. Du har all tid i världen  att hitta någon som du faktiskt tycker om.
Hur ser du på vänskap? Om man är vänner, vad ska man göra och prata om? Berättar du någon gång om dina problem? Lyssnar dina vänner? Hur mår du? Fundera över dessa frågor och ifall du skulle kunna tänka dig att ta upp det till diskussion med dem.
Jag sätter in här en länk till våra informationssidor om självkänsla – ifall du skulle hitta något som kunde hjälpa det. Va snäll mot dig själv och ta hand om dig!
Kram, Ida