Netissä poikakaverin etsiminen, sekä tapaaminen.
01.05.2018
Moi, laitoin suomi24:jään murrosikä:aiheeseen, niiku tavalla pyynnön, tai kyselyn et tarviiks kukaa 13 vuotiaasta tyttökaverii. Eli mä oon siis 13 vuotias tyttö, ja mul on koulua 3 aika lapsellista poikaa jotai, niiku haluis musta tyttökaverin. Mutku en haluis olla niiden kaa, joten pistin sitte tonne. Sinne ei oo tullu vastauksia, joten pitäiskö mun tehdä uus, ja vähän erilaisempi? Siis en laittanut siihen mitään henkilökohtaista, mut pistin vaa itsestäni et oon 13 ja tyttö, ja harrastan uinti ja ratsastusta. Ja ,uuta et miöt haluisin sen pojan noin suurin piirtein näyttävän ja et sen harrastukset ei voi välii. Ja et vaihdettavia puhelinnumeroita, ja se suhde ei olis mikää kaukosuhde. Laitoin siihen ,yö et olis kivaa jos hän asumis Naantalissa, tai Turun ja Raision alueella. Sillä, itse asun Naantalissa. Mulle on kyl ennenki siel mul keskusteluun ehdotettu, mut ne ei asu kuulema Turussa, tai raisiossa päinkään edes. Nyt en tiiä mitä teen, eli onks teil neuvoo? Sitä vaa halusin, tänne tulla kysyy ja kertoo sit myös. Moi! Miss19
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
04.05.2018
Hei Miss19!
Kiitos viestistäsi. Olet ilmeisesti laittanut viestin Suomi24-palvelun nuorille suunnattuun keskusteluosioon. Huomioi kuitenkin, että Suomi24-palvelun Treffit- ja Chat-osioiden ikäraja on 16v. Koska Treffit-osio on tarkoitettu vain 16-vuotiaille ja sitä vanhemmille, ei palvelun muutkaan osiot todennäköisesti ole tarkoitettu alle 16-vuotiaiden treffi-ilmoituksille tai tyttö- tai poikaystävän hakuun. Toki netistä voi löytää poikakaverin. MLL:n nuortennetistä (www.nuortennetti.fi/netti-ja-media/kavereita-netista/) löytyy tietoa ja vinkkejä liittyen netissä uusiin ihmisiin tutustumiseen. Sivuilla myös kerrotaan, mitä tulee ottaa huomioon nettikaveruudessa ja miten tulee valmistautua, kun tapaa netissä tutuksi tulleen henkilön ensimmäistä kertaa.
Kerrot, että koulussasi on 3 poikaa, jotka haluaisivat sinusta tyttökaverin. Et halua kuitenkaan olla heidän kanssaan. Kannattaakin tehdä vain sellaisia asioita, jotka tuntuvat itsestä hyvältä ja seurustella sellaisen ihmisen kanssa, kenestä tykkää. Olisikohan koulussasi jotakin sellaista poikaa, joka kiinnostaa sinua ja johon haluaisit tutustua paremmin? Myös harrastusten parista voi löytää tulevan poikakaverin, joten voit miettiä, onko omien harrastustesi parissa joku ihana poika, johon voisit tutustua paremmin ja josta voisi tulla poikakaverisi. Voit lukea seurustelusta Väestöliiton nuorten sivuilta (www.vaestoliitto.fi/nuoret/mina-ja-muut/seurustelu2/).
Joskus voi mennä aikaa, ennen kuin tapaa jonkun itseään kiinnostavan pojan, mutta kannattaa olla kärsivällinen. Löydät varmasti vielä jonkun ihanan pojan, jonka kanssa ihastutte toisiinne ja alatte seurustella. Toiset tapaavat sellaisen ihanan henkilön aiemmin ja jotkut hieman myöhemmin. Seurustelu on ajankohtaista eri ihmisillä eri aikaan.
Ihanaa loppuviikkoa sinulle! :)
Terveisin, Riina – Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.