Nolottaa
28.01.2023
Kävin lääkärin tarkastuksessa ja kun lääkäri pyysi riisumaan vaatteet, niin minulla alkoi seisoa. Menin makuulle tarkastusta varten. Lääkäri kokeili ensin kiveksiäni ja sitten hän tutki esinahkaani ja veti edestakaisin muutamia kertoja. Oli kova kiihotus koska tuli spermat ja se nolottaa ja hävettää. Onkohan noin käynyt muille ja mitä lääkäri ajattelee tuosta. Hän vain totesi että esinahka on normaali Poika17
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
30.01.2023
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Minun korvaani kuvaamasi tilanne kuulostaa oudolta. Oletko alunperin epäillyt itselläsi fimoosia eli esinahan ahtautta? Esinahan ahtauden pystyy toteamaan itse siten, että esinahkaa ei ole helppoa vetää terskan taa tai se ei mahdollisesti ole lainkaan mahdollista. Yleensä lääkäri ei yleisluontoisissa terveystarkistuksissa tarkasta erikseen esinahkaa. Esinahkaa yleensäkin tutkitaan useimmiten tunnustelemalla penistä ja esinahkaa, ei niinkään taakse vetämällä useampaa kertaa perätysten.
Mikäli kertomuksesi kuitenkin on totta, tahdon lohduttaa, että lääkärit, etenkin urologit eli miesten sukupuolielinten ja viertaelinten sairauksiin erikoistuneet lääkärit eivät pienestä hätkähdä. He ovat ensinnäkin nähneet kaiken ja suhtautuvat peniksiin sekä niiden toimintoihin lääketieteellisesti ja työnään vastaanotolla ollessaan. He myös tietävät, että erektio voi tulla esimerkiksi reflektorisena reaktiona sukuelinten koskettamisesta johtuen. Erektio voi syntyä, vaikka mies ei olisikaan varsinaisesti kiihottunut. Joskus pelkkä lämpötilojen vaihtelukin voi aiheuttaa erektion.
Lääkärit suhtautuvat varmasti asiaan ammattimaisesti ja lempeydellä. Nuorella miehellä voi helposti käydä kuvaamallasi tavalla. Älä tee siitä mitään numeroa, en usko että lääkärikään tekee. Heidän päiviinsä mahtuu monta penistä ja tapahtumaa, eivätkä he varmastikaan paina mieleensä kuvaamiasi asioita päivän päätteeksi. Ymmärrän nolotuksesi, mutta sille ei ole mitään syytä.
Terv. Stinke