Apua
13.11.2019
Harrastin seksiä yhden pojan kanssa ilman ehkäisyä mutta hän vannoi ettei laukea ja toivon niin mutta pelkään että olen raskaana vaikka luotan hänen sanaan pelkään kuitenki että hän laukesi ja en uskalla puhua kellekkään osaako kukaan auttaa mitä teen?!! Huolissaan oleva tyttö

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
14.11.2019
Hei,
Kun harrastaa seksiä kannattaa AINA käyttää ehkäisyä. Valitettavasti se ei riitä että jätkä vannoo ettei laukea, vaikka hän pitäisikin tätä lupausta.
Jo ennen siemensyöksyä niin virtsaputken suusta tulee pari tippaa kirkasta nestettä ("touhutipat"). Vaikka nämä tipat eivät varsinaisesti koostu siemennesteestä niin ne saattavat sisältää tuhansittain eläviä siittiöitä, joten raskauden mahdollisuus on olemassa vaikka siemensyöksyä ei tapahdu. Puhumattakaan seksitaudeista.
Eli jos kuukautisesi eivät tule silloin kuin pitäisi niin sinun kannattaisi käydä ostamassa raskaustesti. Testin voit ostaa kaupasta tai apteekista, tai käyt terkkarin luona niin hän laittaa sinulle lähetteen. Jos tulos on negatiivinen niin käytät seuraavalla kerralla ehkäisyä niin vältyt tällaisista tilanteista, ja jos tulos olisi positiivinen (eli jos olet raskaana) niin terveydehoitaja auttaa sinua eteepäin. Riippuen siitä mitä päätät silloin tehdä niin terveydenhoitaja voi varata sinulle lääkäriajan.
Älä kuitenkaan ota asiasta vielä hirveästi stressiä, vaan odota rauhassa kuukautisia, ja JOS ne eivät tule niin teet testin. Laitathan uudestaan viestiä jos jokin asia jäi epäselväksi.
Haleja
Tessi