kysymyksiä
04.09.2020
onko mitään haittaa kun pippeliä hyväilee usein?tuntuuko se aina hyvältä?miten kauan itsetyydytys kestää pojilla?tuleeko kaikilla aina spermaa?onko 12 cm pippelin koko sopiva vai aika pieni?

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
17.09.2020
Hei,
Ei – masturboinnista ei ole haittaa ja sitä voi tehdä niin usein kuin haluaa. Iässäsi on täysin normaalia pitää sitä jännittävänä ja se on hyvä tapa oppia tuntemaan oma keho.
Se, miltä masturbointi tuntuu, voi vaihdella aika ajoin - riippuen siitä, millä tuulella on. Samoin voi vaihdella itsetyydytyksen kesto eri henkilöiden välillä. Jotkut masturboivat aina siihen asti, että saavat orgasmin/siemensyöksyn, kun taas toiset eivät pidä sitä tavoitteena - vaan yksinkertaisesti hyväilevät itseään niin pitkään kuin se tuntuu hyvältä. Ei ole mitään sääntöä, joka kertoisi, mikä on ”oikea” ja mikä ”väärä” tapa – se pitää vain itse tuntea.
Siemennesteen tuottaminen on murrosikäisillä pojilla usein alkanut ja silloin voi saada siemensyöksyn masturboinnin yhteydessä, mutta kuten aiemmin kerroin - aina ei tyydytetä itseä siemensyöksyyn asti.
Aikuisten suomalaisten miesten peniksen keksipituus on noin 14cm – joten 12cm on sinun ikäiselläsi pojalla täysin normaalin pituinen.
Terveisin, Tessi