mieli sekaisin
04.09.2020
Minulle jäi trauma, kun yläasteella toiset pojat vetäisivät minulta housut nilkkoihin tyttöjen edessä. Olin juuri tullut ulkoa kovasta pakkasesta, ja pippelini oli kutistunut varmaan sentin mittaiseksi. Minulle naurettiin hyvin ikävästi ja pilkattiin vaikka miten. En uskalla lähestyä ketään naista, koska tunnen mieleni olevan pahasti järkkynyt. Tunnen vihaa kiusaajiani kohtaan, mutta itseäni vihaan vielä enemmän. Voisiko tuosta häpeästä vielä jotenkin toipua?
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
11.09.2020
Hei! Kiitos, kun laitoit viestiä.
Ikävä kuulla, että sinua kiusattiin yläasteella. Se ei ollut sinun syytäsi. Sinua kohtaan tehtiin siinä todella väärin.
Häpeän ja vihan tunteet ovat normaaleja ja traumoja voidaan hoitaa esimerkiksi erilaisilla terapeuttisilla menetelmillä. Tilannettasi voi auttaa aivan aluksi asiasta keskusteleminen. Voit hakea apua esimerkiksi Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lasten ja nuorten puhelimesta, missä voit puhua luottamuksellisesti ja nimettömästi joko puhelimessa tai chatissa, eikä se maksa mitään. Lisää nuorten chatteja löydät Netarista.
Nyyti ry:n sivuilta saat tietoa häpeästä, sekä lisää neuvoja, miten häpeästä voi vapautua. Tästä pääset Nyyti ry:n sivulle.
Ystävällisin terveisin, Sini & Riina - Nuortenelämä.fi