Vad ska jag göra
15.10.2021
En tjej jag gillar frågade i dag om jag vill ha sex med henne men hon sa att vi borde göra det på skoltid vad ska jag göra? Sexy boy

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
25.10.2021
Hej,
Med tanke på den ålder du befinner dig i så är det bäst om ni väntar med att ha sex i några år till, så att ni hinner mogna både fysiskt och psykiskt. Bara för att det är fysiskt möjligt att genomföra ett samlag betyder inte att man är mogen att ha den typen av relation till någon annan, och i bästa fall är första gången man har sex någonting väldigt speciellt som man delar med en person man tycker om.
Bara för att någon frågar om du vill ha sex betyder inte att det är någonting du måste eller borde göra. Sex är så mycket mer än bara en fysisk aktivitet - men det kräver en viss mognad att förstå de andra delarna av det. Vänta istället på att situationen känns rätt för båda inblandade och ni har ett vettigt ställe att göra det på.
Kram,
Tessi