Anoreksia
08.06.2022
Olen 12.v tyttö 5.lk. Olen 146cm pitkä ja painan noin 32kg. Oon tosi laiha ja vissiin alipainoinenkin, mutta haluaisin silti laihduttaa. Mä aina sanon kaikille että mulla ei oo anoreksiaa koska en oo tarpeeks laiha. Mulla näkyy kylkikuut ja kaikki muut läpi. Mä en kehtaa sanoa kellekkään koska kaikkia sanoo että sä et oo läski ja älä jaksa mut mä välillä aattelin et haluun olla tosi alipainonen ja tiiä net se on tyhmä mut mä vaan haluun. Må ajattelen ettei mulla oo anoreksiaa mutta oikeesti se varmaan mahdollista. Ja en mä kehtaa sanoa kellekkään terkalle tai äitille. Miten mä voisin laihtua silleen hyvin pari kiloa. Minä
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
10.06.2022
Moikka ja kiitos viestistäsi. :)
Tosi hyvä, että uskalsit tänne laittaa viestiä, vaikket muille ole vielä kehdannut sanoakaan. Kuvailujesi perusteella sinun ei pitäisi pudottaa painoa yhtään enempää. Mikäli painosi putoaa entisestään, se voi vaikuttaa sinun kasvuun ja kehitykseen varsinkin tuossa iässä. 146cm/32kg on jo reilusti alipainoinen ja minulle tulee tunne, että sun ois tosi hyvä päästä jollekin tästä juttelemaan, sillä tilanteen pahentuessa voit saada itsesi tosi kipeäksi. :/
Asia selkeästi pohdituttaa sinuakin ja tärkeetä on muistaa, ettei sun tarvi jäädä yksin tän asian kanssa. Rohkaisen sua kovasti juttelemaan huoltajan tai jonkun tutun aikuisen kanssa. Voisit myös ottaa kaupungissasi alueesi erityisnuorisotyöhön yhteyttä, niin pääsisit luotettavan aikuisen kanssa yhdessä miettimään näitä asioita. Laitan tähän yhteystietoja, joihin voit laittaa vaikka Whatsappin kautta viestiä. Toivotan sinulle kaikesta huolimatta kuitenkin ihanaa kesää ja hyvää vointia. <3
Anna, Ohjaamo