Lomalla
01.01.2019
Onko normaalia/tavallista, että nyt kun olen joululomalla koulusta, ei tee mieli olla kauheasti ystävien kanssa vaan olla vaan kotona yksin tai perheen kanssa. En asu kaupungissa, en kai eristäydy liikaa? Yleensä olen useammin kavereiden kanssa yms. ja tykkään myös tehdä kaikkea muuallakin kuin kotona mutta nyt haluaisin vain olla kotona yksin enkä tehdä mitään kovin erityistä. Haluanollayksin
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
09.01.2019
Hei ja kiitos viestistäsi!
Kysyt, onko normaalia/tavallista, että kun olet ollut joululomalla koulusta, sinun ei tee mieli olla ystäviesi kanssa vaan tahdot enemmänkin olla kotona yksin tai perheen kanssa. Kysyt, ethän eristäydy liikaa, kun et asu edes kaupungissa.
Kerroit, että yleensä kyllä tykkäät tehdä kaikkea muuallakin kuin kotona ja olet useammin kavereidesi kanssa, joten en näe, että tilanteessasi olisi syytä huoleen! Joulu onkin monelle rauhoittumisen/rentoutumisen aikaa, eikä silloin tarvitsekaan tehdä mitään erityistä, jos ei tahdo. On myös hyvin tavallista, että jouluna halutaan olla enemmän perheen kanssa kotona. En siis usko, että mitenkään eristäytyisit liikaa, vaikka nyt oletkin ollut joulun aikana lähinnä kotosalla. Toki ystävätkin ovat elämässä tärkeitä. Minusta on joka tapauksessa hienoa, että viihdyt kotona ja perheesi kanssa!
Tilanteesi vaikuttaa siis ihan normaalilta. :)
Hauskaa alkanutta vuotta sinulle!
Terkuin, Riina | Nuortenelämä.fi ”
Terveisin, Riina