anaaliseksi
07.11.2021
Miksi monet eivät koe yhdyntöjä peräaukkoon yhtä luonnollisina ja seksiin kuuluvina kuin emättimeen? Minulle ne tuovat suurta nautintoa. Onko meidän kulttuurissamme jotakin outoa, vai miksi anaaliseksiin liittyy niitä kielteisiä ajatuksia ja jopa häpeää? On kauheaa, jos naiset opetetaan häpeämään peppuaan. Miten jopa anaaliseksistä puhuminen voidaan kokea hankalaksi?
thumbnail image1

Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
26.11.2021
Hei,
Pahoittelut, että olet joutunut odottamaan vastausta näin pitkään.
Sain seuraavan vastauksen:
Vaikka moni tykkääkin anaaliseksistä, sitä voidaan hävetä varsinkin uuden kumppanin kanssa. Se voi johtua esimerkiksi anaaliseksiin liittyvistä peloista tai kuten sanoit häpeästä. Uuden kumppanin kanssa voi helposti miettiä, onko peräaukko tarpeeksi puhdas tai sattuuko anaaliseksi. Tutun ja luotettavan kumppanin kanssa anaaliseksistä voi hyvinkin tulla osa seksielämää, jos molemmat haluavat sitä ja tykkäävät siitä.
On totta, että anaaliseksistä puhuminenkin voidaan kokea nolona ja itse asiaa jotenkin häpeällisenä. Tosin porno on myös antanut käsityksen, että anaaliseksi olisi luonnollinen osa seksiä, vaikka se ei sitä läheskään aina ja kaikissa suhteissa ole. Asiasta voi olla vaikeaa puhua uuden kumppanin kanssa, kun ei tiedä toisen mieltymyksistä ja ei halua tuoda esiin omia pelkoja anaaliseksin suhteen. Toki olemme myös kulttuurissamme oppineet, että kaikki peppuun ja eritteisiin liittyvä on noloa.
En kuitenkaan sanoisi, että kulttuurimme rajoittaa anaaliseksin harjoittamista tai siitä puhumista – vaan oikean kumppanin ja hyvän keskusteluyhteyden löytäessä siitä voidaan puhua avoimesti ja harrastaa, jos molemmat sitä haluavat.
Terveisin, Piia