ikäero
04.02.2021
Olen 15v poika, ja harrastan usein seksiä 34-vuotiaan naisen kanssa. Haluan kuulla mielipiteenne tästä, että eihän siinä ole mitään väärää. Itse saan siitä mahtavia kokemuksia, jotka ovat vieläpä hyvin erilaisia riippuen seksitavasta. Nainen kaipaa kovasti seksiä, ja halusi siksi tällaisen nuoren pojan, joka on aina valmis. Hän pystyy saamaan useita orgasmeja peräkkäin, ja kokee niistä suurta nautintoa. Viikonloppuna seksiä on monesti ollut useita tunteja peräkkäin. Eihän ikäerollamme ole mitään merkitystä, eihän? Yhdynnässä käytetään kondomia, suuseksissä ei, eikä enää anaaliseksissä.

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
09.02.2021
Hei,
Aikuinen syyllistyy aina rikokseen harrastaessaan seksiä lapsen kanssa. Riippumatta siitä, onko lapsi itse mukana siinä, mitä tapahtuu vai ei. Suomessa on seksin harrastamisen suojaikärajana 16-vuotta ja tämä ikäraja on olemassa lasten suojelemiseksi aikuisten hyväksikäytöltä. Ikäiselläsi ei yksinkertaisesti ole mahdollisuutta ymmärtää, mitä seurauksia kehityksellesi voi olla siitä, että sinulla on suhde naiseen, joka on sinua niin paljon vanhempi.
Vastuu tapahtumista on aina aikuisella ja tässä tapauksessa ikäero on niin suuri, että kyse on epäilemättä rikoksesta. Ymmärrän, että voit kokea, ettei se päde tässä tilanteessa ja ettet koe olevasi uhri, mutta se on juuri tässä ongelmana – se, mitä hän tekee sinulle, on väärin, ja koska itse olet niin nuori, et pysty näkemään sitä, miten se vaikuttaa sinuun.
Ehdotan, että otat yhteyttä rikosuhripäivystykseen ja keskustelet asiasta heidän kanssaan. He voivat tukea sinua ja kuuntelevat – he myös tukevat sinua viemään asian eteenpäin, jos niin haluat. Lisätietoa rikosuhripäivystyksestä löydät täältä: https://www.riku.fi/
Muista, että mikään tapahtunut ei ole sinun vikaasi ja vastuu on aina aikuisella. On tärkeää, että puhut jonkun kanssa tapahtuneesta, koska se ei ole okei. Se on aina rikos, kun aikuinen harrastaa seksiä lapsen kanssa – tapahtuipa se pakotettuna tai ei.
Terveisin, Tessi