Moiiijjjj..

31.12.2012
Heeei..
Mä oon vähän sekasi, ku mä rukoilen joskus ja uskon joskus et Jumala on olemassa. Sitte kuitenki joskus kallistun tieteen kannalle ja en ookkaa sitä mieltä. Kuitenki se joskus tulee uudestaa (siis tunne että Jumala on olemassa). Mun pointti tässä on ku kirjotan tänne: Uskon mukaan mä oon syntine ihmine. Puhun pervoja ja ajattelen kaiken kaksmielisesti. Oon kuitenki neitsyt viel mut tyydytän itteeni joskus. Mut sitte mä mietin että mitä tapahtuu jos harrastaisinki seksiä? Hylkäiskö Jumala mut? Oon ev.lut. eli eiks se oo tän uskonlahkon mukaan kielletttyä harrastaa seksiä? Varsinki jos on ehkäisy. En koskaa kadu sen jälkee ku oon saanu itteni tyydytettyy mut en vaa tiiä mitä tapahtuu elämän jälkeen. Pohdin aina tätä samaa. Uskon myös uudelleen syntymiseen, koska mun mielestä elämä ei voi loppua *NAPS* tosta vaa. Ja mä uskon enemmä että maailma on syntyny alkuräjähyksestä. Kuitenki alan funtsimaan yleensä et mitäs sitte jos onki asia niin että on olemassa taivas ja helvetti?
Raamatussahan lukee että Jumala hyväksyy kaikki sellaisenaan ja kastetut on Jumalan lapsia. Eli mitään pahaa ei sillon pitäis tapahtua? Mutta Raamattu kieltää kuitenki seksin. Eihän Jeesuskaan ollu neitsyt, eikä Neitsyt Mariakaan ollu neitsyt enää sen jälkee ku Jeesuksen synnytti (koska Jeesuksellahan oli 4 ?? sisarusta) En vain ymmärrä tuota kaikkea. Liian monimutkaista..
Mulla on poikaystävä ja sekstaan sen kans joskus (puhelut, tekstarit ja netti) mutta en kuvaa itteeni tai mtn. Teenkö kuitenki jotaki väärin? En jää katumaan siitä mitään, mutta nyt aloin miettimään ja pakko kysyä. Saanhan vastauksen? Tuun hulluks

Hulluudenpartaalla
18.10.2013

Hei!

Välillä elämä tuntuu vaikealta kun on liian monta kysymystä jotka askarruttavat. Se on täysin normaalia, riippumatta siitä jos on nuori tai aikuinen. En ole niin varma että pystyn vastaamaan kaikkiin kysymyksesi, yritän kuitenkin. Elämä kun nyt vaan on sellaista että kaikkea voi kysyä, mutta sitä oikeata vastausta ei välttämättä ole. Vastaus voi sitäpaitsi olla erilainen riippuen siitä keneltä kysyy.

Raamatun maailma on mustavalkoinen koska se kuvaa taistelua hyvän ja pahan välillä. Ihmisen on valittava mihin joukkueeseen kuuluu, vähän niin kuin jalkapallossa. Jos käy matsissa on vaikea kannustaa molempia joukkueita. Vaikka valitsee Jumalan se ei tarkoita että saa olla pahalta rauhassa, ei ainakaan tämän elämän aikana. Riparikirjasta luin että ”kirkko koostuu ihmisistä jotka pyytävät anteeksi”. Jokainen meistä tekee pahaa, joskus vasten tahtoamme. Jumala antaa anteeksi, Hän rakastaa meitä vaikka Hän ei aina hyväksy tekojamme. Hän ei hyväksy sellaista mikä vahingoittaa itsemme tai muita ihmisiä. Meillä on tietysti kymmenen käskyä, mutta pitkälti jokaisen omatunto määrittelee mitä on oikein tai väärin. Syy siihen että kirkko on sitä mieltä että seksin kanssa kannattaa odottaa on se että seksillä voi myös olla huonoja puolia, esimerkiksi hyväksikäyttö tai ei-toivottu raskaus. Minä ymmärrän asian niin että on kyse huolenpidosta eikä kieltämisestä.

Mitä Neitsyt Maariaan tulee minun täytyy sanoa että se on sellainen asia jota ei voi järjellä selittää, siis uskonasia.Jos et ymmärrä olet hyvässä seurassa. Uskonasioita ovat myös maailman synty, onko maailma luotu vai tapahtuiko alkuräjähdys. Se taas kohtaa lisäkysymykseen, onko ihminen Jumalan luoma vai johtuuko kaikki sattumasta? Minä haluan mielelläni uskoa että ihminen on persoonallisen ja rakastavan Jumalan luoma. Se on tietysti uskonasia sekin. Kirkko ei usko uudelleensyntymiseen, meillä on tämä ainutkertainen elämä, sen jälkeen seuraa ikuisuus.

On tosi hyvä että pohdit asioita, vaikka kaikkiin kysymyksiin ei voi saada vastauksia! Olet rohkea kun uskallat kertoa mitä ajattelet, moni nuori – ja vanhempikin – painiskelee samojen kysymysten kanssa. Haluan kehottaa sinua jatkamaan kysymistä, keskustelu kehittää ihmistä. On helpompi keskustella kun näkee toinen toisensa, toivon kuitenkin että olen edes vähän pystynyt auttamaan sinua.

Kaikkea hyvää sinulle! Gunilla

Kommentit

Kukaan ei ole vielä kommentoinut tätä sivua.

Kysy oma kysymys

Lähetä kommenttisi

HUOM! Esitä kysymyksesi kysy pois-osiossa.

Mitä tarkoittaa sanonta, että "seisoo kuin Jyrin päivä"?
Lue lisää

Mä oon ihastunu yhteen tyyppiin, ja tunne on molemminpuolinen. Me ei seurustella ja ollaan molemmat sitä mieltä että se päätös tehää vasta ku nähään kasvotusten. Me molemmat kuitenki nähää tulevaisuus...
Lue lisää

mitä kannattaa tehdä jos miettii itsensä tappamista ja on itsetuhoinen en halua hakea apua koska tuntuu siltä että ongelmat ei oo liian suuria/vakavia
Lue lisää

Onko totta, että vahingonilo on monelle paras ilo? Olen pannut merkille, että jotkut ovat hirmu iloisia, kun toiselle sattuu vahinko, että puhkeaa vaikka autosta rengas, tai liukastuu ja kaatuu tai am...
Lue lisää