Pyllyn tuijottaminen oudoksuttaa
13.12.2021
Mistä johtuu, että miehet katsovat aina naisen pyllyä? Luulisi, että huomio kiinnittyisi ensin kasvoihin, jos vaikka kulkee kaupungilla. Eikö ihmisen kauneus kuvastu juuri kasvoista? Vai ajattelevatko miehet ja naiset tästä eri tavoilla? Itsestäni vaan tuntuu oudolta, jos tuijotetaan pyllyä.
thumbnail image1

Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
14.12.2021
Hei,
Olisi tosiaan kummallista, jos miehet tuijoittaisivat aina naisten pyllyjä. Takapuolen tuijottamista ei voi yleistää kaikkiin miehiin, eikä katse suuntaudu aina takapuoleen. Toki jotkut miehet pitävät naisten takapuolia viehättävinä ja katse voi vahingossa tai tahalleen suuntautua takapuoleen, mutta sitä ei tule yleistää. Katse kiinnittyy usein myös kasvoihin, johonkin muuhun ruumiinosaan tai yleiseen olemukseen. Riippuu täysin ihmisestä, mitä pitää toisessa osapuolessa viehättävänä – se ei riipu sukupuolesta.
Takapuolen tai jonkun muun ruumiinosan varsinainen tuijottaminen voi tuntua kohteesta epämieluisalta, joten hyvien tapojen mukaan on parempi pitää oma katse kurissa ja kunnioittaa toisten yksityisyyttä.
Terveisin, Piia