Yhdyntä
04.01.2022
Kysyin 17v isoveljeltäni millaista on olla yhdynnässä. Hän sanoi, että kun tyttö on kunnolla kiihottunut, pimppi tuntuu niin ihanan liukkaalta, ja puristuu ihanasti pippeliä vasten, ettei sitä voi kestää kovin pitkään kun laukeaa. Eikä kannata yrittää taistella laukeamista vastaan, vaan antautua sille täysillä. Hän sanoi, ettei mikään tunnu yhtä hyvältä. Jäin miettimään voiko se tuntua yhtä hyvälle myös sitten, jos seksikokemusta kertyy oikein paljon ja pitkältä ajalta. Voiko siihen ikään kuin turtua? Ja kuinka pimppi voi puristaa pippeliä, jos molemmat ovat hyvin liukkaita? Voiko tyttö nauttia yhdynnästä yhtä paljon kuin pojat?

Seksuaalineuvoja Annika Vastaa
13.01.2022
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että sinulla on isoveli, jonka kanssa voitte keskustella seksistä ja seksiin liittyvistä aiheista avoimesti! Miltä seksi tuntuu on hyvin yksilöllistä, ja voi tilanteesta rippuen tuntua erilaiselta joka kerran yhteydessä. Seksiin voi varmasti turtua, mutta luulisin, että tähän on yleensä joku muu syy, joka vaikuttaa seksuaalisiin haluihin, kuten stressi, elämäntilanne tai mahdolliset sairaudet.
Molemmat sukupuolet voivat nauttia seksitä yhtä paljon. Tyttö/nainen voi kiihottuessaan olla liukkaampi/märkä (mutta kosteuden määrä on varsin yksilöllinen ja vaihtelee seksitilanteesta toiseen). Seksin yhteydessä on hyvä käyttää liukuvoidetta, ainakin silloin, jos emättimen limakalvot ovat vähänkin kuivat, penis kookas tai yhdyntä ilman liukuvoidetta tuntuu yhtään aristavalta.
Terveisin, Annika