Varför blir jag kåt?
15.10.2021
Hej!
Jag är rädd att jag tänder på djur. Jag har några gånger onanerat till djur som har sex eftersom det fick mig att tänka på sex. Betyder detta att jag är attraherad av djur? Elin

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
25.10.2021
Hej,
Nej, det gör det inte nödvändigtvis. Och på basen av bara din fråga så är det egentligen omöjligt att säga, men jag tror inte alls att det är någonting du behöver oroa dig över.
Människor har i alla tider blivit upphetsade av sex, egentligen oavsett vem det är som har sex. Det kan handla om att du bara läser någonting som är upphetsande utan att ens se det, eller att du ser på då någon har sex. Och forskning har visat att vår hjärna egentligen inte gör så stor skillnad mellan vem det är vi ser ha sex - om det är porrskådisar, robotar eller aliens i en animerad film eller djur i en naturfilm. Vår hjärna tolkar det som ganska samma sak helt enkelt.
På basen av din fråga så tolkar jag det som att du blir upphetsad då du ser djur ha sex med varandra - vilket alltså är normalt - det som däremot kunde vara ett tecken på att du blir upphetsad av djur är om du istället skulle bli upphetsad av tanken på att du har sex med ett djur. Men det är väldigt stor skillnad mellan dessa saker. Det du beskriver är inte speciellt ovanligt och ingenting du skall stressa över.
Kram,
Tessi