Australien
14.07.2019
Hej, jag börjar detta år på 2on i Närpes gymnasium o har planer på att åka till Australien och studera o bo efter gymnasiet. Vad är det man måste göra för att kunna studera där(o bo där)? Justja jag vill bli advokat i framtidin, kanske var viktigt att nämna :)! ;)

Ungdomsinformatör Ida svarar
22.07.2019
Hejsan!
Här finns en sida med mer information om studier i Australien, även andra länder ifall det är något annat land som intresserar. Finns även fler länkar till olika skolor samt tips och vad man bör tänka på när åker till Australien (gå längre ner på sidan via länken så kommer olika länder upp, så är det bara att trycka på Australien så kommer en flik ner). Skolorna/utbildningar kan kosta en hel del. Du behöver även fixa ett visum för att åka till Australien.
Lycka till!
Kram, Ida