Decibel på snapchat
29.07.2020
Tjaaaaa, läste en fråga för nåt år sedan här på decibel där det stod om ni inte kan skaffa snapchat eller whatsapp. Och ni svarade att ni eventuellt skulle skaffa det i framtiden, så nu undrar jag om ni ännu har tänkt skaffa det någon gång?
thumbnail image1

Ungdomsinformatör Piia svarar
06.08.2020
Hej och tack för din fråga!
Det är inte alls dumt med snapchat eller whatsapp. Men vi måste förstås tänka på hur det skulle funka i praktiken. Snapchat kunde vara en kanal där med liknande innehåll som t.ex. instagram, så det är förstås ingen omöjlighet.
Vi använder whatsapp sinsemellan – som ett redskap för att kommunicera inom jobbet med varandra. Som arbetsredskap att svara på frågor kunde det vara lite råddigt. En del med våga fråga är ju förstås att ni ungdomar får vara anonyma. Förstås, whatsapp skulle öppna upp för följdfrågor om det ännu är något man funderar på eller om det är något i svaret som är oklart. Det skulle vara svårt att veta vem som ska svara på vilken fråga eftersom alla då inte skulle få frågan eftersom alla som jobbar här ändå har egna telefoner. Dessutom har vi också experterna som svarar på frågorna och inte bara vi här på decibel, så då blir det genast en del extra arbete som eventuellt skulle göra själva svarandet på frågorna mindre effektivt.
Det är förstås inget som är en omöjlighet och det är inget heller som vi inte skulle kunna fundera på, men i nuläget, så har vi ingendera.
Mvh. Piia