Dispans
09.09.2019
Hej! Jag vill söka dispans men min mamma tycker inte att det är nödvändigt men det är det verkligen ena föräldern bor långt borta och jag har långt till skolan...
hur skall jag övertala henne snälla hjälp, hon tycker också att 17 åringar inte skall körabil... Hejj

Ungdomsinformatör Ida svarar
13.09.2019
Hej!
Det finns ingen mening som du kan säga som kan plötsligt ändra din mammas beslut. Diskutera saken med henne. Några saker som du kan fundera över: Hur tar du dig till skolan? Hur tar du dig till din förälder? Hur länge tar resorna i nuläget och om du hade egen bil hur länge skulle det ta då? Ta reda på dessa saker och se över om det är stor skillnad. Berätta det för dina föräldrar.
Tycker din mamma att 17-åringar inte skall köra bil, så gör hon det. De flesta får sitt körkort när dom är 18 år, och dom har också klarat av att vänta och klarat av frustrationen av att inte alltid slippa dit man vill. :)
Kram, Ida