2 frågor om sex
06.09.2020
Hej!!
Jag och min kille har sex ganska ofta, jag har två frågor: 1. Måste vi köpa kondomer eller kan vi få det gratis någonstans ifrån? 2. Han kommer varje gång, men jag har aldrig kommit när vi har sex, finns det något vi kan göra så jag också skulle komma?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
11.09.2020
Hej.
På den ort där ni bor har man rätt till gratis preventivmedel om man är under 25. Så kontakta preventivrådgivningen eller besök din skolhälsovårdare för att få tag på kondomer.
Du skriver att din kille kommer varje gång ni har sex men att du själv inte har kommit genom samlag. Det är inte speciellt ovanligt att det är så - men givetvis är det någonting ni skall försöka påverka. Tjejer kommer ganska sällan enbart genom penetrativt sex, eftersom den känsligaste delen av tjejens underliv inte är själva slidan utan klitoris. Lättast kommer du med andra ord genom att ni har sex i en sådan ställning att du samtidigt stimulerar klitoris - t.ex. genom att du rider honom eller (kanske ännu mer effektivt) att du rider honom men att ni båda två sitter (du sitter alltså gränsle över honom och ni har ansiktena mot varandra).
Ett tredje alternativ är att du eller han samtidigt som ni har sex använder handen för att smeka dig. Många tjejer uppfattar detta som lite pinsamt, medan jag inte tycker att det finns någonting pinsamt alls i att njutningen skulle vara lika stor för både tjejen och killen. Båda två skall ha samma rätt att komma, om det är det man eftersträvar. Bara att fortsätta öva :)
Kram
Tessi