hmm ❤️
18.09.2020
Hej! Jag har gått ur ett förhållande där otrohet var inblandad för ca 5 månader sen .
Jag har träffat nytt folk sen dess å verkligen fått glow up i livet. tålamodskort tjej

Ungdomsinformatör Kix svarar
21.09.2020
Hejsan!
Vad bra att du kommit ur ett förhållande som inte fungerade för dig och att du känner att du fått en glow up sedan dess! Det låter som att ditt liv går bra framåt.
Jag kan inte svara så ingående eftersom frågan är ställd i den hemliga rutan och det betyder att detaljerna där inte får komma fram, men jag skulle säga att om du har intresse av denna kille så ge det lite tid att komma underfund med varandra. Jättebra skulle det också vara om ni pratade om hur ni båda vill bli bemötta, så att om han är osäker på hur han ska vara med dig så får han liksom en liten ”instruktionsmanual” på hur du funkar och vad du gillar. Han kan ju liksom inte läsa dina tankar :D Ett sådant samtal skulle förhoppningsvis ta bort en del av hans stress kring hur han ska bete sig, och också din nervositet kring det hela. Försök att säga det åt honom på ett lugnt sätt, för om det låter anklagande så kan han därför bli ännu osäkrare.
Om han gör nåt bra så förstärk det genom att exempelvis säga ”jag blev glad när du kommenterade det där på min instabild”, eller om han ger dig en komplimang kan du säga ”ojj tack, vad glad jag blir när du säger sådär”. Det kan kännas lite dumt först att vara så "övertydlig" men det kan vara ett bra sätt att förstärka de bra sakerna på. Han känner sig kanske lite nolo när han gör sånt eftersom han inte är van, och därför kan det behövas bekräftelse på att det är en positiv sak när han gör det.
Brukar du ge honom komplimanger och sånt? Om inte så kanske det är bra att ge honom också av den behandling du vill ha själv så kanske han nappar på det och börjar göra samma tillbaka.
Så, kortfattat; kommunicera om det du vill, ge det lite tid och försök hålla lugnet och se vad som händer. Kanske kommer han igång med det, kanske inte. Ifall du också efter en tid upplever att du inte får det du vill ha från er ”grej” så kan du börja fundera på om han är killen för dig eller inte, men det låter som att han just nu nog har potential men behöver peppas för att bli lite självsäkrare.
Hoppas det löser sig snart!
Kram, Kix